Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Vevőszerző céges podcast titkok

  •  Vállalkozz!
  • 2016-01-05 15:15:00
  • Rácz-Akácosi Attila
Mielőtt podcastot készítesz, el kell döntened, hogy videó vagy audio podcast lesz, ezt pedig a célcsoportod ismeretében tudod megtenni. Ha a célcsoportodat inkább az otthonról dolgozók alkotják, akkor válaszd a videót, ha viszont a mindig szaladgáló üzletembereket, üzletasszonyokat céloztad meg, audiot használj, amit akár autóban is meg tudnak hallgatni.

 

Készíthetsz interjúkat, “reggelizés” közben készített több részt vevős beszélgetéseket, vagy te magad is válaszolhatsz korábban feltett kérdésekre.

 

Az időre oda kell figyelni, egy audio podcast ne legyen több 30 percnél, egy videó pedig 3 perces legyen legfeljebb. Ez az a hossz, amit az emberek még szívesen meghallgatnak, megnéznek. A rövidség fontos, de ne pár másodperces részekből legyen összerakva! Miután kész vagy az első podcast adásoddal, a hallgatóknak/nézőknek küldj ki egy elégedettségi kérdőívet az alábbi kérdésekkel:

 

  • Tetszett-e nekik a podcast?
  • Mit gondolnak a hosszáról (túl rövid, túl hosszú)?
  • Mit gondolnak a minőségéről?
  • Letöltenék-e a következő anyagokat is?
  • Mik azok a témák, amik szerintük kimaradtak?

 

Podcast téma tippek

 

  • Riportok elismert szakértőkkel, partnerekkel
  • Audió, videó képzések, oktatások
  • Videóra rögzített webináriumok
  • Hírek, érdekességek televíziós stílusban

 

Hogyan épüljön fel a Podcast?

 

1. Blokk: bevezetés. Hossz: 0,5 perc

Az intróban használj bevezetőzenét, köszöntsd a hallgatókat. Illeszd be pl. azt, hogy “Adásunk a ….. támogatásával jött létre.

 

2. Blokk: hírek, események. Hossz: 3-4 perc

A legfrissebb, szakmát érintő híreket gyűjts csokorba, és izgalmasan tálald. Fűzhetsz hozzá véleményt, vagy probléma esetén megoldási lehetőségeket. Ebbe a blokkba belekerülhetnek a saját céges híreid, média megjelenéseid is. Ez ugyanis a te podcast csatornád, nem baj, ha rólad szól!

 

3. Blokk: riport. Hossz: 15 perc

A riport alanya lényeges, mivel maga az interjúalany is meg szokta ezt osztani saját online és offline csatornáin, vagyis egy jó riporttal téged is beemelhet a köztudatba.

 

A kérdéseket előre küldd el a riportalanynak, hogy ne legyenek váratlan helyzetek, és fel tudjon készülni. Légy előzékeny, tisztelettudó, és hagyd, hogy ez a blokk a riportalanyról szóljon. Tedd fel a kérdéseidet, és ne vágj közbe állandóan (ez nem mindig könnyű).

 

4. Blokk: hasznos tippek, ötletek. Hossz 3-4 perc

Ezeket akár korábban is fel tudod venni, és utólag beilleszteni a podcastba. Ne ismételgesd magadat, próbálj meg mindig új és aktuális ötleteke adni.

 

5. Blokk: elköszönés. Hossz: 0,5 perc

Ebben a blokkban kell elköszönnöd. Használhatsz zenét itt is, és köszönd meg a hallgatóságnak az időt, amit rád áldozott. Ide is illeszthetsz be önreklámot, és buzdítsd arra a hallgatókat, hogy bátran írjanak véleményeket, vagy tegyenek fel kérdéseket a blogodba.

 

Podcast online marketingezés

Megosztás

Ha elkészült a podcast-od, akkor oszd meg a blogodon, jelenjen meg Apple iTunes rendszerében, továbbá tedd elérhetővé a személyes, illetve céges Facebook oldaladon is, a Google+-on, vagy a Twitteren is. Ha van hírlevél listád, ide is küld ki a letöltési linket, hogy minél többfelé juthasson el a híred.

 

Ha sok potenciális vevőt szeretnél elérni, akkor fizetős megoldásként használhatsz Facebook kampányt, illetve Adwords hirdetést is, és kiaknázhatod a Google mobilhirdetést is, ahol egy kattintással letöltheti bárki a telefonjára podcast adásodat.

 

Ahhoz, hogy sikert érhess el vele, ezekre választ kell találnod:

 

  • Mi foglalkoztatja a célcsoportodat?
  • Milyen gondokkal szembesül a célcsoportod nap, mint nap?
  • Mi az a téma, amire a rohanás közepette is rászánják az idejüket?
  • Mi az, amit értékesíteni tudsz számukra?
  • Miben tudsz ütőképes segítséget nyújtani nekik?
  • Mi az amivel nagy terhet tudnál levenni a vállukról?
  • Kik a szakma hiteles, példaértékű arcai?

 

A fenti kérdésekre adott válaszaid alapján összeáll az a vevőszerző vezérfonal, ami köré felépítheted a teljes podcast kampányodat.

 

Reklám a podcast-ben

Audió podcast esetén sok választásod nincs: a reklám is audió formátum lesz. A podcast-et akár meg is szakíthatod reklámokkal: legyél vicces, kreatív, rövid és mindig tegyél egy ígértet is!

 

Példa: “Kedves …. podcast hallgatóm! Ha meglátogatod www.123.xy honlapunkat és a rendeléshez az 12345 kupon kódot is megadod, akkor a szolgáltatás/termék mellé adunk egy xyz-t is ajándékba!”

 

Összefoglalás

 

Tippek a sikerhez

  • Olyan témát keress, amelyről szenvedéllyel tudsz beszélni. Ez a podcast-en hallatszani fog, és imádni fogja a hallgatóság.
  • Építs brand-et! A bevezetésben, az elköszönésben, de magában a podcast adásban is mond el vállalkozásod nevét.
  • Légy struktúrált! Tervezd meg előre az adások hosszát, a megjelenések ütemét, témáját is.

 

Hardver, szoftver : Szükséged lehet egy komolyabb mikrofonra, Skype-ra, Audacity-re, Ustream-re, Blip.tv-re…

 

Hallgatóság : Promotáld sokfelé a kész anyagot: Facebook, Google+, hírlevelek, saját weboldal, fizetett reklámok.

 

Tipp : Nem csak ügyfelekkel szerezhetsz bevételt, hanem idővel az adásba bekerülő hirdetésekért is kérhetsz pénzt.

 

Rácz-Akácosi Attila

Web: motivator.ma

Megosztás
Marketingtervezés leggyakoribb hibái
A stratégia kialakításánál figyelembe kell venni a marketing célokat és stratégiákat, valamint a becsült várható eredményeket. Az erőforrás menedzsmentbe a költségvetés és az első éves terv tartozik.
   2016-01-27    Vállalkozz!
10 céges logó
Amit egy vásárló elsőként általában meglát, az a céges logó. Az első pillanat, az első benyomás, a márkaépítés egyik legalapvetőbb pontja, egy jó logó beivódik az emberek tudatába mindaddig, míg tápláljuk azt.
   2015-12-21    Tippek
Céges ajándékvásárlási tippünk következő része
Céges ajándékvásárlási tippünk: legyen ötletes, esetleg vicces, személyre szabott, legyen benne érzelem és természetesen legyen a profilunkba vágó. Íme mostani tippünk:
   2015-12-12    Tippek