Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

3 marketing eszköz a kosárelhagyás csökkentésére

  •  Webes varázslatok
  • 2016-02-04 13:45:00
  • Szávai Norbert
  • https://www.shoprenter.hu
A kosárelhagyás magas aránya közismert az e-kereskedelem világában. A legfrissebb kutatások szerint a terméket kosárba tevők 70-75%-a végül vásárlás nélkül távozik egy átlagos webáruházból.

 

Sajnos abszurd dolog lenne azt gondolni, hogy ez a ráta teljesen lecsökkenthető nullára, viszont meg kell próbálnunk a kosarunkat és fizetési folyamatunkat úgy kialakítani, hogy ez az arány minél alacsonyabb legyen, s ezáltal csökkentsük a kosárelhagyásból származó károkat.

 

 

Nézzük meg azt a ShopRenterben is elérhető 3 eszközt, melyek segítenek a kosárelhagyások számának csökkentésében.

 

1. Elhagyott kosár értesítő

Ahogy a névből sejteni lehet, az eszköz célja elsősorban az, hogy az elkezdett, viszont be nem fejezett vásárlásokról értesítsük a felhasználókat, és próbáljuk őket ösztönözni a vásárlás befejezésére.

 

Mindez úgy történik, hogy minden létrehozott kosarat elmentünk, amennyiben ismerjük a felhasználó e-mail címét. Tehát a regisztrációhoz kötött vásárlásnál bejelentkezéskor, vendégpénztárnál pedig a vevőadatok megadását követően elmentjük az aktuális kosár tartalmát (termékek, ár, mennyiség). Majd ezt követően a rendszer figyelni fogja azt, hogy történt-e megrendelés vagy sem.

 

Így a félbehagyott vásárlásokhoz beállíthatunk tetszőleges időpontban kiküldött automatikus e-mail üzenetet, amellyel megpróbálhatjuk visszacsábítani a felhasználókat webáruházunkba. Ezekben az üzenetekben szerepelni fog egy URL, melyre kattintva visszaállítható az adott kosár tartalma.

 

Amit a funkció kapcsán még fontos megemlítünk, hogy amennyiben a kosár egy tétele módosult (például egy termék már nem kapható, vagy nincs raktáron) azt kivesszük a kosarából és egy információs sávban jelezzük a termék nevével, hogy „xy termék sajnos már nem kapható (vagy nincs kellő mennyiség raktáron)”. Emellett az árak mindig az aktuális árak lesznek majd.

 

Az automatikus e-mailekben ráadásul kuponkódot is elhelyezhetünk, még inkább ösztönözve a felhasználókat a vásárlás befejezésére.

 

A tapasztalatok alapján az elhagyott kosár értesítő akár 30%-al is növelheti az eladásokat, így mindenképpen javasoljuk a funkció használatát.

 

Segítségképpen pedig egy minta változatot már be is állítottunk ügyfeleinknek, amelyet csak személyre kell szabni, illetve ezt követően aktiválni.

 

További segítség: ShopRenter Akadémia

 

2. (dinamikus) remarketing hirdetések

A remarketing hirdetés az online marketing eszközök egy igen hatékony eleme, melynek segítségével olyan felhasználókat érhetünk el, akik korábban már meglátogatták a webáruházunkat.

 

Nézzünk egy egyszerű példát. Tegyük fel, hogy webáruházunkban kutya- és macskaeledeleket forgalmazunk. Az egyik látogató a kutyaeledeleket nézegeti, majd vásárlás nélkül távozik az oldalunkról. Később, más weboldalakat nézegetve belefut a kutyaeledeles hirdetésünkbe, amire kattintva visszatér a webáruházunkba. 

 

 

A dinamikus remarketing ezt egy lépéssel tovább viszi – hiszen segítségével tökéletesen személyre szabhatjuk a hirdetéseket. Lehetőségünk nyílik ugyanis olyan dinamikus hirdetések megjelenítésére, amelyek pontosan azokat a termékeket és szolgáltatásokat mutatják be, amelyeket korábban a látogatók megtekintettek weboldalunkon.

 

A fenti kutya-és macskaeledeles példát folytatva ez úgy néz ki a gyakorlatban, hogy pl. ha a látogató a ’Pedigree DentaStix’ termékkategóriát nézegette korábban, akkor ehhez kapcsolódó remarketing hirdetések jelenjenek meg neki, ha pedig a ’Chappi száraz kutyatáp’ termékkategóriában nézelődött, akkor a Chappi száraz kutyatápjai jelennek meg a remarketing hirdetésben. 

 

 

A dinamikus remarketing révén tehát olyan hirdetéseket jeleníthetünk meg a korábbi látogatók számára, amelyek a webáruházunkban már megtekintett termékekre/szolgáltatásokra vonatkoznak. Az ily’ módon személyre szabott üzenetek segítenek a korábbi látogatókat a webáruházba visszahozni, hogy befejezhessék azt, amit elkezdtek – növelve ezzel az eladások számát.

 

De íme érintőlegesen még pár példa, hogy mire is használhatja egy webáruház a remarketing hirdetéseket:

 

  • Hirdetni azoknak, akik a kosár oldalon jártak, de nem vásároltak - ezek a klasszikus kosárelhagyást csökkentő hirdetések. Ehhez szükség lesz egy külön remarketing listára a vásárlókról.
  • A meglévő vásárlóinknak VIP kezdvezményeket nyújtani személyre szabott hirdetésekkel.
  • Termékelhasználódáson alapuló hirdetések - például FMCG szektorban ösztönözni egy termék újbóli megrendelését, ha azt a vevő vélhetően elhasználta. A fenti példa alapján a kutyatápot megrendelőknek 30 nappal később hirdetem ugyanazt a terméket, hogy rendeljék újra.
  • Hirdetéssel célozni azokat, akik látták egyik különleges ajánlatunkat.
  • A már megrendelt termékek mellé kiegészítő termékeket ajánlani.

 

Ha pedig kíváncsi arra, hogyan állíthat be dinamikus remarketing hirdetéseket a Google AdWords hirdetési rendszerében a ShopRenteres webáruháza népszerűsítésére, akkor javasoljuk, olvassa el korábbi bejegyzésünket: https://www.shoprenter.hu/blog/dinamikus-remarketing

 

3. Kilépési popupok

A kosárelhagyás jellemzően egy olyan cselekvés, amit a látogató azért hajt végre, mert abban a pillanatban lecsökken az érdeklődése irántunk, illetve a termék megvásárlása iránt.

 

Így mikor, ha nem ilyenkor van értelme egy kilépési popuppal megpróbálni őket „megmenteni”. Hiszen, ha akkor jelenik meg az ajánlat, amikor a látogató már amúgy is menni akar. Így biztosak lehetünk benne, hogy nem zavarjuk meg őket a webáruházunkban való böngészés közben.

 

A ShopRenterbe integrált OptiMonkkal lehetőségünk van a kosár adatok alapján is megcélozni a felhasználókat, így még relevánsabb üzeneteket jeleníthetünk meg a webáruházat elhagyó látogatóinknak.

 

A példa kedvéért megmutatjuk, hogyan állíthatunk be egy kilépési popupot azoknak, akik legalább 10.000 forint értékű terméket tettek a kosarukba.

 

Első lépésként illesszük be az OptiMonk által megadott JavaScript kódot a ShopRenter adminisztrációs felületén a Beállítások -> Megjelenés -> Sablon testreszabás -> Egyedi scriptek fülön található második dobozba: 

 

Ahhoz, hogy a kosár értékhez köthető feltételek is működjenek az OptiMonkban, engedélyeznünk kell azt a következő helyen: Beállítások -> Integrációk -> Egyéb -> OptiMonk 

 

 

Végül az OptiMonk fiókunkban hozzunk létre egy tetszőleges kampányt, és a Kampány beállításoknál keressük meg a következő opciót: 

 

 

Láthatjuk, hogy nemcsak a kosárba rakott termékek értéke alapján, de a termékek száma, vagy termék fajták száma szerint is megadhatunk feltételeket.

 

Ennek a beállításnak köszönhetően például figyelmeztethetjük a látogatóinkat, hogy mekkora összeg választja el őket az ingyenes szállítási határtól vagy egy speciális akciótól.

 

Egy példa a ScitecWebshop.hu-tól: 

 

 

A fenti 3 eszköz bizonyítottan hatékony segítséget nyújt a kosárelhagyásból származó veszteségek mérséklésére, és jelentősen növelhetik egy webáruház bevételét.

 

Ezért használatuk erősen ajánlott, hiszen miért hagynánk olyan pénzt a látogatók zsebében, amelyért korábban megdolgoztunk azáltál, hogy elértük, hogy az oldalunkra jöjjenek, és a kosarukba tegyenek valamit.

 

Szávai Norbert

ShopRenter

https://www.shoprenter.hu

Írj emailt info@shoprenter.hu!

Megosztás
Hogyan teremtsük meg a személyességet online?
A webáruház egyik jellegzetessége, hogy az offline bolttal ellentétben a látogatók nem találkoznak emberrel, hiszen a vásárláshoz – általában – erre nincs szükség. Ez azonban személytelenné teszi az egészet, és többek között ez vezet ahhoz, hogy kissé bizalmatlanná válik a...
   2016-02-22    Webes varázslatok
Minden amit tudni akartál a Google Analytics spam eltávolításáról 1. rész: Bevezetés
Nem tudod, hogyan távolítsd el a spam botokat: Az abstractos fiúk segítenek neked ebben. Figyelj és tanulj! Mi bele is kezdünk...
   2016-02-08    Webes varázslatok
Erre érdemes odafigyelned, ha webáruházat akarsz nyitni! 6., utolsó rész
A múlt héten elkezdett 6 részes sorozatunk célja, hogy ha webáruház indításra adod a fejed, érdemes megfogadnod tanácsainkat. Nem elrontani szeretnénk a kedvedet a vállalkozásodtól, SŐT! Kérlek, a sikered érdekében a lenti tanácsokat, vállalkozásod vonalzójaként is használd, mert...
   2016-02-05    Webes varázslatok