4 online közösség a modern marketingesnek
Mely közösségekben érdemes aktívan részt venni? Ezt gyűjtöttük össze neked.
1. Inbound
Az első számú marketing közösség azok számára, akik nem (csak) fizetős hirdetésekkel népszerűsítik a terméküket, hanem tartalom marketinggel, keresőoptimalizálással, közösségi médiával, email marketinggel is igyekeznek elérni a célközönségüket.
Az alapító tagok a legnagyobbak a szakmában: Rand Fishkin a Moztól és Dharmesh Shah a HubSpottól. Ők ketten, és további száznegyvenezer (!) online marketinges aktív tagja az Inbound.org-nak, így biztos lehetsz abban, hogy itt mindig a legjobb cikkeket és szakmai véleménycseréket találod.
2. Growth Hackers
A GrowthHackers.com-on azokat az etikus online marketing módszereket gyűjtik össze, amikkel effektív, skálázható és fenntartható növekedést tudsz a cégednek hozni. Itt minden a growthról szól, az első cikktől az utolsóig.
Az alapítója az a Sean Ellis a Qualarootól, aki 2010-ben definiálta a growth hacking kifejezést, ezzel egy kalap alá gyűjtve azokat a marketing technikákat, amik középpontjában a gyors tesztelés és validáció, illetve az agresszív skálázás áll.
3. Reddit
A Redditen minden témára található fórum, nem kivétel ez alól a marketing sem. Két közösségben érdemes részt venni:
- A Marketing (50 ezer feliratkozó) és a
- Growth hacking (2 ezer feliratkozó) alredditekben.
4. Quora
A Quora felépítése eltér a hagyományos fórum rendszerektől. Itt a profilodon kell megadni, hogy milyen témák érdekelnek (pl. keresőoptimalizálás, tartalom marketing), és onnantól kezdve automatikusan kapod azokat a kérdésfeltevéseket, melyek az érdeklődési köreidhez passzolnak.
Remek platform arra, hogy a szaktudásod csillogtasd, és egyben segítsd azokat, akik nehézségekbe ütköztek egy probléma megoldása során.
Összefoglalás
A fenti négy közösség segít abban, hogy ne vessz el a milliónyi szakmai cikk forgatagában. Aktív részvétellel sosem maradsz le a legújabb marketing fogásokról, ráadásul a saját véleményedet, írásaidat, releváns termékeidet is népszerűsítheted közben.
Szabó Ádám
30/3742020
Legyen szó blogbejegyzésről, eBook-ról, vagy Facebook bejegyzésről, minden az ötletekkel kezdődik. Ha pedig jó tartalmat szeretnél rendszeresen publikálni (már pedig hidd el, ezt akarod), akkor szükséged van egy jó ötletszerző és megőrző módszerre.
A teljes keresőoptimalizáláshoz minden vállalatnak egyedi stratégiára van szüksége, nincsenek dobozos megoldások. Aki profin csinálja, annak is rengeteg türelemre van szüksége: a fehér kalapos (white hat) SEO-ban az azonnali hasznot hajtó megoldás olyan ritka, mint a fehér holló.
Sok olyan megkeresés érkezik mostanában, ami arról szól, hogy egy-egy cégtulajdonos, webáruház tulajdonos több látogatót, és jobb Google helyezéseket szeretne. Pedig ők valójában nem is több látogatót szeretnének, hanem több megrendelést.