Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

A kezdő vállalkozók 9 parancsolata, avagy 9 lépés a sikerhez

  •  Vállalkozz!
  • 2015-06-30 12:10:00
  • Rácz-Akácosi Attila
A vállalkozói élet alapja a tanulás. Egy vállalkozó mindennapi munkája során fejleszt, tesztel, megbukik, okul a hibáiból, kijavít, újravizsgál, de közben biztosan halad előre. A kudarc, és a hiba mindennapos vendégek, de kezelésüket meg kell tanulni, ugyanis nem minden hiba visz előre.

Leginkább a kezdő vállalkozókra jellemző, hogy azt hiszik, tisztában vannak az üzlet minden apró részletével. Azt gondolják, hogy jobbak, mint mások, és   a lazán fogott gyeplő miatt hajlamosabbak az alapvető hibák elkövetésére. A típushibák közül mutatok most kilencet.

Ha úgy látod, valamelyik hiba következményét már a saját bőrödön is tapasztaltad, tedd meg a szükséges lépéseket a vállalkozásod körüli sötét fellegek elhessegetésére, és a bukás megelőzésére!

1. Ne csak a saját véleményedben bízz!

Ha van egy jó ötleted, a bukás elkerülése érdekében teszteld le azt az ismerőseiddel, és külsős szakértőkkel is. Ha az ötlet átmegy az őszinte rostán, még akkor se kezdj el komoly pénzeket kiadni az üzletre, teszteld a lehetséges vevőkön is, és amennyiben szükséges, változtass a mintán.

2. Legyél villámgyors!

Ha azt szeretnéd, hogy a gyorsan cselekvő piaci ellenfelek elvigyék előled az üzletet, vagy az értékes vevők távol maradjanak, akkor nyugodtan kezdd az üzletet lassan, nyugodtan, minden ötlet, és funkció kifejlesztésével.

Tudnod kell, hogy a legtöbb üzlet a túl lassú kezdés miatt van eleve kudarcra ítélve... Inkább kezdd a sikerszériád a legértékesebb terméked piac elé tárásával, és ha a vásárlók pozitívan jeleznek vissza, jöhet a további ötletmorzsák kidolgozása.

3. Ha változtatni kell, változtass!

A kezdet kezdetén a vállalkozók nem foglalkoznak a piaci visszajelzésekkel. Persze, hogy jó lenne, ha odafigyelnének rá, hiszen az üzleti modell váltásával és a tapasztalatokból történő tanulással mindenki jobban jár és sok vég elkerülhető lenne.

Már a legelején készülj fel arra, hogy ha szükség van rá, akkor változtass, így a túlélésed biztosabb lábakon áll. 

4. Tartsd kordában az információ mennyiségét!

A sok-sok különböző csatornából érkező vélemény, visszajelzés hamar a fejedre nőhet, és bizonytalanná tehet. Mindnek lehetetlen megfelelned és a köztük történő választás finoman szólva is nehéz...

Ne kapkodj össze-vissza mindenfelé! Vállalkozásod fejlődésének érdekében azt tanácsoljuk, hogy mielőtt döntenél, keress meg néhány tapasztalt, a tiédhez hasonló üzletet működtető vállalkozót, és kérd ki az ő tanácsukat is!

5. Marketingezz!

A rutintalan, fiatal vállalkozók abban a hiszemben vezetik üzletüket, hogy egyedülálló ötletük semmiféle marketinges trükköt, támogatást nem igényel, jól megvannak nélküle, és eltartják magukat a piacon.

A kemény igazság viszont az, hogy jókora adag marketingtámogatás szükségeltetik még a legszuperebb ötletekhez is. Promotáld a terméked, tervezd meg hol és hogyan teszed majd, és legyen egy ügyfélszerző stratégiád is. 

6. Illeszd össze a termékedet a piaci igényekkel!

Adva van a csodálatos terméked, szolgáltatásod vagy ötleted és ott az célpiac kívánsága, szíve vágya. A kettőnek tökéletesen kell egyeznie, különben senki nem fog üzlet kötni veled. Nem jön létre az adás-vétel, és csődbe mész.

Keresd a potenciális ügyfelek kívánságát, tudd, mit szeretnének, és a fejlődés irányát is megkapod ezzel.

7. Tudd, honnan lesz tőkéd!

Egyetlen jó ötlet és egy cég sem tud elindulni, és a helyét megállni elegendő tőke nélkül. Fontos, hogy tudd, honnan szerzed meg a szükséges tőkét. Fontos, hogy ismerd a finanszírozási stratégiád a piacra lépés elejétől egészen a piacvezetői szerep eléréséig (és legyen terved azutánra is).

8. Építs kapcsolatokat!

Ismertesd meg cégedet az emberekkel, ahol csak tudod. Barátkozz össze potenciális ügyfelekkel, piaci szakértőkkel, járj el kiállításokra, konferenciákra, terjeszd céged jó hírét, ahol csak lehet.

Végül is minden üzleti siker az ismertségen áll, vagy bukik. Használd ki a lehetőségeket, mert sosem lehet tudni, honnan bukkan fel majd egy vásárló vagy partner.

9. Alkalmas munkatársakat válassz!

Ugye Neked is van egy fantasztikus, ötletmegvalósító csapatod? Ha nincs, akkor keress olyan kollégákat, akik más szakterülethez értenek, mint Te; nyíltan vállalják véleményüket, és elég rugalmasak is, ha arra van szükség.

Sok sikert!

És ha hasznos volt a poszt, oszd meg másokkal is!

Rácz-Akácosi Attila

Web: motivator.ma

Telefon: 06-20-277-3889

Megosztás
9 ma is működő módszer listaépítőknek
A közhiedelemmel ellentétben még ma is léteznek olyan fogások, melyekkel listát építhetsz. Itt van belőlük mindjárt kilenc!
   2015-07-30    Tippek
Az iPhone5 egy rakás szar, Az Isten meg halott. Avagy hogyan írj brutál jó címet?
Az ütős cím aranyat ér, hiszen ha nem jó a címed, a kutya sem olvassa el, amit írsz. Jobb, ha a cím nem is ütős, hanem egyenesen (bocs a vulgarizmusért >>>) odab@szós! Ez fog olvasókat, potenciális ügyfeleket, megrendeléseket és végül profitot hozni.
   2015-07-10    Webes varázslatok
Seth Godin: hol hibáznak a kisvállalkozások nagyokat? 5 villámválasz
Geoffrey James és Seth Godin jóvoltából itt van öt egyszerű kérdésre öt egyszerű válasz a kisvállalkozói élet leggyakoribb problémáit illetően. A cikk egy riport fordítása és ferdítése is egyben, hogy érthető legyen.
   2015-06-15    Lifestyle