Az iPhone5 egy rakás szar, Az Isten meg halott. Avagy hogyan írj brutál jó címet?
Az embereket hidegen hagyja a “Shi Tzu harapott meg egy idős asszonyt” cím. Helyette ilyet várnak: “A Shi Tzu-ban tényleg gyilkos ösztön szunnyad?”
Használj akciószavakat, adj okot arra, hogy egyáltalán elolvassák az írásodat!
Kérdezz
Az Isten halott? A Time magazin címlapján jelent meg ez a cím 1966-ban. A kérdéseknek óriási varázsa van, főleg ha azt az olvasók már korábban is feltették maguknak. Sőt, a kérdőjel arra is jó, hogy az ember sugalljon valamit…
Adj titkokat
Megtalálták az örök élet titká! Ha te látnád ezt a címet valahol, nem olvasnád el mindent félredobva? A tudásszomj féktelen, soha ne feledd. Ha a titkok mellé megbízható forrást is adsz, az olvasóid rendszeresen fognak visszajárni.
A számok ereje
3000 milliárdból épül fel végül a 4-es Metró! Ha szokatlant, figyelemfelkeltőt szeretnél a címbe tenni, használj számokat. Ez főleg akkor hasznos, ha hatalmas mennyiségű pénzről, technikai áttörésről, vagy a szolgáltatói szektorod statisztikáiról van szó.
Legyen furcsa, szokatlan
Kígyó mart meg egy férfit! <<< Ez senkit nem érdekel, helyette az “Egy férfi harapott meg egy kígyót” sokkal izgalmasabb. Az olvasóid szokatlan, erős, izgalmas címekre vadásznak.
Tegyél fel kérdést, és válaszolj is rá!
Nem mindig kell nyitott kérdésekkel küzdeni >>> Mi lesz abból, ha összekeverjük a sört és a kompótot? A világ legjobb gyümölcslevese!
Hihetetlen
A házirobot reggelit csinál, és elmosogat maga után. Ha egy nő elé ilyen címet teszünk, már akkor komoly érzelmi reakciókat láthatunk rajta, amikor még bele sem olvasott a cikkbe. Az emberek ott ülnek az internet előtt, megoldásokat keresnek a napi problémákra, és egyszer csak ott van előttük a varázslatos címed…
A “Végre” ereje
Végre elkészült a töltés nélkül is működő elektromos autó! Olyan a sztorid, amire mindenki régóta vár? Vagy már talán bele is fáradtak az emberek a várakozásba? Akkor az örömnél is sokkal többet fognak érezni, ha ráakadnak a címedre: “Végre…!”
Listák
A top 10 módszer, hogy kinyírd a cégedet. A top listák már kissé unalmassá váltak az interneten… mindenhol olvasni listákat: “7 módszer a gyors pénzügyi sikerhez” “A 10 legjobb süti recept Karácsonyra!” Dunát lehetne velük rekeszteni, mégis sikerrel használhatók ma is.
Sokkolj
Az iPhone 5 egy rakás szar! Az ilyen címek már elolvasás előtt is megosztják a fogyasztókat. A márkarajongók azért kattintanak a címre, hogy felháborodhassanak, az ellentábor pedig önigazolásra vágyik. Ilyen címekkel, cikkekkel jó kis kommentháborúra lehet számítani! Figyelj arra, hogy a cím ne csapja be az embereket: arról írj és úgy, amit a címből sejteni lehet.
És igen! Hatásos még a Pletyka!
Sok sikert!
Rácz-Akácosi Attila
Web: motivator.ma
Telefon: 06-20-277-3889
A hatékony címsor az a rövid szöveg, ami ráveszi a látogatót arra, hogy elolvassa a teljes online tartalmadat.
A vállalkozói élet alapja a tanulás. Egy vállalkozó mindennapi munkája során fejleszt, tesztel, megbukik, okul a hibáiból, kijavít, újravizsgál, de közben biztosan halad előre. A kudarc, és a hiba mindennapos vendégek, de kezelésüket meg kell tanulni, ugyanis nem minden hiba visz előre.
A vállalkozói élet tele van kockázatokkal, és az teljesen mindegy, hogy éppen melyik szakaszáról van is szó. Az első ilyen kockázat az, amikor meghozod a nagy döntést, hogy magad mögött hagyod a rendszeres havi jövedelmet, az eddig karrieredet, és a megszokott napi rutint.
Egy vállalkozó élete tele van akadályokkal… Valamit elrontottál, és az ügyfeleid elhagynak? Egy előre nem látott körülmény a szakadék szélére sodorta céged? Egy értékes kolléga felmond? Elfogyott a pénzed?