Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

A növekvő vállalkozások titka, hogy ne hagyd a dolgokat túlbonyolódni!

  •  Adózóna
  • 2015-06-28 18:05:00
  • Rácz-Akácosi Attila
Rengeteg menedzser osztja azt a véleményt, hogy a dolgok túlbonyolítása redukálja a teljesítőképességet, és a munkahelyi erkölcsöt is rontja. Ismerni a problémát, és megoldást találni rá azonban két különböző dolog.

A túlkomplikált struktúrák kényszerpályára állítják a cégvezetőket.

Azoknak a menedzsereknek, akik amúgy is túlvállalnak dolgokat és ingerültek a vállukra nehezedő feladatmennyiség miatt, nincs elég idejük arra, hogy a gondokat a hátuk mögött hagyják. A legalapvetőbb, hogy a vállalat vezetői olyan stratégiai keretet dolgozzanak ki, amivel le tudják gyűrni az összetettség okozta problémákat a saját ütemükben, eljárásmódjukkal, és tempójukban.

Ehhez kínálunk hét perspektívát, melyek kivitelezése akármilyen sorrendben történhet attól függően, hogy mely területen lehet a leghatékonyabb és leggyorsabb végeredményt elérni. Természetesen a végső célig mind a hét szempontot teljesíteni kell.

1.Távolítsd el a gyomot!

A legáttekinthetőbb módszere az egyszerűsítés megkezdésének a legszükségtelenebb terhek, érték nélküli és időrabló teendők nyom nélküli eltüntetése, amelyből a legtöbb cég esetében tömérdek található.

Vizsgáld meg, hány embernek kell egy beszerzést aláírásával hitelesítenie, vagy pl. hány ember néz át egy-egy megbeszélésre szánt céges előadást. Ha néhány tennivalót ki tudsz iktatni, vagy képes vagy szignózni egy-egy felelősnek, máris nagyot haladtál afelé, hogy erőforrásokat spórolj meg a nagyobb teendőkre.

2. A partnerek szemével látva közelítsd meg a problémákat!

Minden egyszerűsítés végcélja az, hogy a partnerek, vevők, ügyfelek jobb eredményhez jussanak általa. Ennek okáért a módosítások fő elvárása annak megbeszélése, hogy a kuncsaftok mit szeretnének, és mi mit tehetünk annak érdekében, hogy ezt minél hatékonyabban meg tudjuk adni a számukra.

3.Állítsd fel az elsődleges célokat!

Írd le, melyik munkafolyamat, teendő milyen prioritású, és ehhez szabva takarékoskodj az erőforrásaiddal. A rangsort rendszeresen gondozd, és az új feladatokat is sorold be.

4.Kutasd fel a legrövidebb utat!

Amikor megtaláltad a célt, dobd ki az “útvonaltervből” a szükségtelen megállókat, felesleges adatokat, és szűkíts az eljárásokon, amennyire csak lehetséges.

5.Ne legyél mindig nagylelkű!

A bukáshoz vezető út egyik fő összetevője a félelem. Ezért merj szembe menni az eddigi rossz céges gyakorlattal, kérd ki bátran, akár anonim módon a munkatársak javaslatai. A félelem akkor jelent gondot, ha a dolgozók nem mernek harcba szállni vezetőikkel, miközben azok értelmetlenül bonyolítják a folyamatokat  felesleges meetingekkel, nem helyesen kiosztott megbízásokkal, zavaros leveleikkel.

Csak végszükség esetén szervezz meetingeket, ahol határozottan buzdítod is a munkatársakat arra, hogy megosszák ügyes-bajos dolgaikat.

6.Faragj le a szintekből!

Ahogy a céged növekszik, a menedzsment tagjai is szaporodnak. Ez simán azt hozhatja magával, hogy a végeredményként minden két beosztottra egy vezető felügyel. Ilyenkor már a menedzsment tagjai nem a feladatokat szervezik és vigyázzák, hanem (néha tudat alatt is) egymás közt vetélkednek, ki végez jobb munkát. Ez pedig a dolgozók felesleges zaklatásával jár.

Ez tönkrevágja a morált, és plusz munkát okoz. Ennek megelőzése érdekében időről időre nézd át a céged felépítését, és próbáld minimalizálni a menedzsment méretét.

7. Ne hagyd, hogy ismét a feje tetejére álljon minden!

Sose feledd, a zűrzavar olyan, akár a dudva: ha nem törődsz időnként a kiirtásával, újra felüti a fejét. Vigyázd fáradhatatlanul a cégedet, és ha baj van, ismét vizsgálj felül mindent könyörtelenül, és irtsd ki a gazt!

Sok sikert!

Facebook oldalunk

Rácz-Akácosi Attilától

Web: motivator.ma

Telefon: 06-20-277-3889       

Megosztás
Birtoklod ezt az 5 tulajdonságot? Akkor Te csúcs szuper vezető vagy!
Vezetőnek nem csak születni lehet, hanem azzá is lehet válni. Ugyanakkor van néhány olyan tulajdonság, ami szinte mindenkiben ott van, csak néha kell egy kis "ráerősítés..." Benned megvan ez?
   2015-12-15    Vállalkozz!
10 mondatkezdés, amivel hazavághatsz egy üzleti tárgyalást
A kommunikáció az üzlet olaja. Egyfelől segít, hogy gördülékenyebben szülessen meg egy megállapodás, másfelől hatalmasat lehet rajta zakózni. Biztos kerültél már olyan helyzetbe te is, amire kínos visszaemlékezni, és azt kívánod, bár visszaszívhatnád azokat a mondatokat, amiket...
   2015-09-30    Tippek
Üzleti tervezés, így csináld profin, hogy minden oké legyen!
Először is: az üzleti terv nem doktori disszertáció! Tudni kell, hogyan lehet megírni egyszerűen, mindenféle túlbonyolítás nélkül. Üzleti tervet készíteni régebben nem volt nagy divat: elég ritkán készítettek az emberek ilyeneket, mára viszont minden vállalkozónak kell, hogy legyen...
   2015-07-10    Vállalkozz!