A sikeres közösségi média stratégiájának 5 kötelező lépése
1. Határozd meg a céljaidat!
A közösségi média felhasználása előtt mindenképpen gondolkodj el és határozd meg a céljaidat. A Vodafone ügyfélszolgálatot biztosít a közösségi oldalán; a Coca-Cola márkahűséget épít, az énekesek pedig sajtóvisszhangot generálnak a közösségi felületek használatával. Ha meg van a cél, hogy mit szeretnél elérni a közösségi hálózatban, meg lesz a megfelelő útmutató is számodra, hogy mit kell tenned! A fejlődésedet kísérd figyelemmel, és a stratégiádat mindig értékeld időnként!
2. Határozd meg a célközönségedet!
Ezt nyilván már meg is tetted a vállalati stratégiád során, de ezt most aktualizálni kell a közösségi oldalakra is. A közösségi média egy kicsit más kommunikációt kíván, mint más hirdetési felület, de a célközönséged itt is ott is megtalálható.
A marketing a terv nem elég! Meg is kell azt valósítani.
3. Célozd meg a számodra ideális közösségi média felületeket
A közösségi felületek száma egyre nagyobb ütemben növekszik. Ezért is okozhat gondot sok vállalkozásnak, hogy milyen felületen vegyen részt a közösség életében. Egyszerre nem is lehet használni az összeset, de a leggyakrabban használt platformok a következők:
- Google+
- YouTube
A közösségi oldalak használatával kapcsolatban számos információ kering a neten. Érdemes utána olvasni ezeknek az információknak, majd kiválasztani a számodra megfelelő közösségi felületet. Ha az oldalon már halad a felépített stratégiád, léphetsz a következőre – amire nyilván egy újabb stratégiai elgondolás szükséges!
4. Határozd meg az egyedi értékesítési ajánlatodat!
Az egyedi értékesítési ajánlatoddal tudod magad elkülöníteni a versenytársaidtól. Az egyedi ajánlatnak illeszkednie kell a közösségi médiás céljaidhoz, de a célközönséged elvárásaihoz is. Készíts egy listát a kulcsszavakról, központi témákról, majd ezek köré építsd fel a stratégiádat a közösségi médiában alkalmazott kommunikációval kapcsolatban.
5. Használj szerkesztőségi naptárat!
A szerkesztőségi naptár használatával nem csak azt tudod rögzíteni, hogy mikor hova milyen tartalmakat helyezel ki, hanem segítségével a tartalom kialakításához szükséges információkat – mint például a kiemelt témákat – is megjelölheted, ütemezheted. Előre eldöntheted, hogy mikor miről beszéljenek a rajongóid, melyik felületen osztod meg a speciális tartalmakat. A naptár használata nagyban elősegíti a tartalom-stratégiádat is.
Sok sikert és légy egyedi!
Rácz-Akácosi Attila
Web: motivator.ma
Telefon: 06-20-277-3889
Egy cég számára ma már nem csak egy saját honlap felépítése és menedzselése megkerülhetetlen, hanem a közösségi portálokon való jelenlét is. Ez főként a Facebook esetében igaz, lévén “aki nincs fent a Facebookon, az tulajdonképpen már nem is létezik”.
A legbiztosabb módja annak, hogy weboldaladnak forgalmat generálj, ha népszerű, sok megosztást elérő posztot hozol létre a közösségi médiában. Ha pedig sikerül megnöveled a látogatottságot, akkor bizony az eladásaid is nőni fognak!
A huszonegyedik században a közösségi médiumok minden marketing stratégiai terv alapjai. Tegyük azonban gyorsan hozzá, hogy nem véletlenül, hiszen a közel 1,5 milliárd felhasználó ilyen szerepkörre is predesztinálja őket.
A közösségi portálok „mindent átható” jelenléte megváltoztatta életünket, ennek ellenére továbbra is számtalan tévhit él velük kapcsolatban.