Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

A sikeres közösségi média stratégiájának 5 kötelező lépése

  •  Webes varázslatok
  • 2015-06-29 10:15:00
  • Rácz-Akácosi Attila
A közösségi média nagyon nagy ügyfélszerző felületet jelent, a megfelelő stratégia felépítése éppen ezért indokolt. A Social Media Explorer közzétette a közösségi média stratégia azon 5 lépését, melyek követésével a közösségi élet problémái egy csapásra könnyen megoldhatóvá válnak.

1. Határozd meg a céljaidat!

A közösségi média felhasználása előtt mindenképpen gondolkodj el és határozd meg a céljaidat. A Vodafone ügyfélszolgálatot biztosít a közösségi oldalán; a Coca-Cola márkahűséget épít, az énekesek pedig sajtóvisszhangot generálnak a közösségi felületek használatával. Ha meg van a cél, hogy mit szeretnél elérni a közösségi hálózatban, meg lesz a megfelelő útmutató is számodra, hogy mit kell tenned! A fejlődésedet kísérd figyelemmel, és a stratégiádat mindig értékeld időnként!

2. Határozd meg a célközönségedet!

Ezt nyilván már meg is tetted a vállalati stratégiád során, de ezt most aktualizálni kell a közösségi oldalakra is. A közösségi média egy kicsit más kommunikációt kíván, mint más hirdetési felület, de a célközönséged itt is ott is megtalálható.

A marketing a terv nem elég! Meg is kell azt valósítani.

3. Célozd meg a számodra ideális közösségi média felületeket

A közösségi felületek száma egyre nagyobb ütemben növekszik. Ezért is okozhat gondot sok vállalkozásnak, hogy milyen felületen vegyen részt a közösség életében. Egyszerre nem is lehet használni az összeset, de a leggyakrabban használt platformok a következők:

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Google+
  • YouTube

A közösségi oldalak használatával kapcsolatban számos információ kering a neten. Érdemes utána olvasni ezeknek az információknak, majd kiválasztani a számodra megfelelő közösségi felületet. Ha az oldalon már halad a felépített stratégiád, léphetsz a következőre – amire nyilván egy újabb stratégiai elgondolás szükséges!

4. Határozd meg az egyedi értékesítési ajánlatodat!

Az egyedi értékesítési ajánlatoddal tudod magad elkülöníteni a versenytársaidtól. Az egyedi ajánlatnak illeszkednie kell a közösségi médiás céljaidhoz, de a célközönséged elvárásaihoz is. Készíts egy listát a kulcsszavakról, központi témákról, majd ezek köré építsd fel a stratégiádat a közösségi médiában alkalmazott kommunikációval kapcsolatban.

5. Használj szerkesztőségi naptárat!

A szerkesztőségi naptár használatával nem csak azt tudod rögzíteni, hogy mikor hova milyen tartalmakat helyezel ki, hanem segítségével a tartalom kialakításához szükséges információkat – mint például a kiemelt témákat – is megjelölheted, ütemezheted. Előre eldöntheted, hogy mikor miről beszéljenek a rajongóid, melyik felületen osztod meg a speciális tartalmakat. A naptár használata nagyban elősegíti a tartalom-stratégiádat is.

Sok sikert és légy egyedi!

Facebook oldalunk

Rácz-Akácosi Attila

Web: motivator.ma

Telefon: 06-20-277-3889       

Megosztás
A jól bevált Facebook marketing fogások. Pucér nők és üres idézetek!
Egy cég számára ma már nem csak egy saját honlap felépítése és menedzselése megkerülhetetlen, hanem a közösségi portálokon való jelenlét is. Ez főként a Facebook esetében igaz, lévén “aki nincs fent a Facebookon, az tulajdonképpen már nem is létezik”.
   2015-06-30    Webes varázslatok
Így érj el több megosztást pillanatok alatt!
A legbiztosabb módja annak, hogy weboldaladnak forgalmat generálj, ha népszerű, sok megosztást elérő posztot hozol létre a közösségi médiában. Ha pedig sikerül megnöveled a látogatottságot, akkor bizony az eladásaid is nőni fognak!
   2015-03-25    Webes varázslatok
Hogyan közelítsünk az egyes közösségi médiumokhoz
A huszonegyedik században a közösségi médiumok minden marketing stratégiai terv alapjai. Tegyük azonban gyorsan hozzá, hogy nem véletlenül, hiszen a közel 1,5 milliárd felhasználó ilyen szerepkörre is predesztinálja őket.
   2015-02-12    Webes varázslatok
A vállalkozásokhoz köthető legnagyobb közösségi média mítoszok
A közösségi portálok „mindent átható” jelenléte megváltoztatta életünket, ennek ellenére továbbra is számtalan tévhit él velük kapcsolatban.
   2014-12-04    Webes varázslatok