A jól bevált Facebook marketing fogások. Pucér nők és üres idézetek!
Hazánkban – a hamis vagy dupla profilokat is beleszámolva – jelenleg mintegy négymillió regisztrált felhasználója van a Facebooknak, ami túl nagy piac ahhoz, hogy csak úgy érintetlenül maradjon, marketing szempontból tehát a legnépszerűbb közösségi oldal komoly tényezőnek tekinthető.
Hogy miért?
- Elsődlegesen azért, mert a Facebook tulajdonképpen egy végtelen médiafelületté vált, ami a legtöbb reklámfelülettel ellentétben lényegesen jobb lehetőséget biztosít a célzott közösség megtalálásához.
- A Facebook mindemellett eszköz a hosszú távú márkaépítésre, és online ügyfélszolgálatnak is tekinthető, ahol nem csak azonnali visszajelzéseket kapunk, hanem az információk is gyorsabban eljuttathatók a vásárlókhoz.
- A Facebook közösségi portálon mindemellett reklámozhatunk is, méghozzá rendkívül egyszerűen és biztonságosan, egyszerű hirdetések segítségével.
A Facebook hirdetés előnye, hogy nem csak a célcsoporthoz jut el, hanem még ki is lehet egészíteni egyéb kreatív marketing-ötletekkel, amelyek a legális vírusmarketing közé sorolhatók. Amíg a hirdetés teljesen passzív, addig a vírusmarketing igencsak aktív hirdetési forma, hiszen az üzenet kedvelhető és megosztható, így könnyedén tud terjedni az emberek között.
A Facebook marketing azonban nem minden esetben hatásos, így érdemes észben tartani a sikerhez néhány alapvető dolgot:
- A Facebook egy közösségi portál: nem vásárolni, hanem szórakozni, ismerőseik képeit, videói, egyéb megosztásait nézegetni mennek fel elsődlegesen a felhasználók.
- A Facebook leginkább a hosszabb távú ügyfélkör kiépítésében és a márkaépítésben segít.
- A Facebook segítségével értesülhetünk a leggyorsabban a hírekről és az információkról.
Ezekből egyértelműen következik, hogy a Facebook marketinget valamilyen szórakoztató formában tálaljuk ügyfeleinknek, illetve képekkel gazdagon, máskülönben nem fog eljutni a közönséghez.
Egy rosszul menő vagy a csőd szélén álló vállalkozás számára a Facebook nem a legalkalmasabb hirdetési forma és közeg, és nem feltétlenül az a legjobb, ha folyamatos akciókkal traktáljuk a látogatókat.
Néhány pontban a sikeres Facebook marketinggel kapcsolatos általános tapasztalatok:
- Ügyeljünk a tartalomra, mert a Facebookon a 13 éven aluliak is szép számmal jelen vannak, dacára az általános felhasználói feltételeknek.
- A levelezőlistákat többnyire iskolai csoportok használják.
- A Facebook csoportok között nagy sikernek örvendenek azok, amelyek elvárható viselkedési formákat követelnek meg az embertől, így olyan névvel vannak ellátva, minthogy „szeretem a gyerekemet” vagy a „szelektíven gyűjtöm a hulladékot”.
- A hölgyek körében nagy népszerűségnek örvendenek a közhelyes fotók és a hasonlóan semmitmondó, de romantikusnak hangzó idézetek.
- A félöltözetes jellegű nős képekkel vagy sz*xi beállítású fotókkal elsődlegesen a férfiak szívét lehet megérinteni.
- A felhasználók többsége biztosan megosztja azokat az információkat, amelyek a Facebook újabb vagy korábban rejtett, netán “Megdöbbentő felhasználási feltétel!” bevezetéssel indulnak.
- A szakmai vagy unalmas kiírásokkal vagy megosztásokkal biztosan eltántorítják tőlünk a rajongókat.
- Egyetlen „tetszikeléstől” sem származik közvetlen bevétele senkinek sem.
- Általánosan nyerő témák minden korosztály számára a kutyás, a macskás, a gyerekeket ábrázoló, netán a romantikus idézetekkel társuló vagy a versenyautókkal kecsegtető képek és témák.
- A Facebook folyamatosan változtat és újabb funkciókat vezet be, de a meglévők többsége sem működik makulátlanul.
- Hogy a Facebookon fizetőképes keresletet érjünk el, az csak és kizárólag attól függ, hogy mit szeretnénk eladni.
Rácz-Akácosi Attilától
Web: motivator.ma
Telefon: 06-20-277-3889
Az ügyfelek közösségi médián keresztüli támogatása nem csak szép gesztus, hanem nagyon jó word-of-mouth marketing lehetőség. Ha sok Twitter, Facebook követőd van, egy egyszerű “köszönöm” sok helyre eljuthat
A közösségi média nagyon nagy ügyfélszerző felületet jelent, a megfelelő stratégia felépítése éppen ezért indokolt. A Social Media Explorer közzétette a közösségi média stratégia azon 5 lépését, melyek követésével a közösségi élet problémái egy csapásra könnyen megoldhatóvá...
A huszonegyedik században a közösségi médiumok minden marketing stratégiai terv alapjai. Tegyük azonban gyorsan hozzá, hogy nem véletlenül, hiszen a közel 1,5 milliárd felhasználó ilyen szerepkörre is predesztinálja őket.
A tartalommarketing lényege, hogy olyan szabadon elérhető tartalmat hozzunk létre és osszunk meg, amely segítségével a potenciális ügyfelekből vásárlókat, majd később visszatérő vevőket generáljunk. Ezek az információk legtöbbször az általunk kínált szolgáltatásokhoz kapcsolódnak,...
A közösségi portálok „mindent átható” jelenléte megváltoztatta életünket, ennek ellenére továbbra is számtalan tévhit él velük kapcsolatban.