Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

A jól bevált Facebook marketing fogások. Pucér nők és üres idézetek!

  •  Webes varázslatok
  • 2015-06-30 14:50:00
  • Rácz-Akácosi Attila
Egy cég számára ma már nem csak egy saját honlap felépítése és menedzselése megkerülhetetlen, hanem a közösségi portálokon való jelenlét is. Ez főként a Facebook esetében igaz, lévén “aki nincs fent a Facebookon, az tulajdonképpen már nem is létezik”.

Hazánkban – a hamis vagy dupla profilokat is beleszámolva – jelenleg mintegy négymillió regisztrált felhasználója van a Facebooknak, ami túl nagy piac ahhoz, hogy csak úgy érintetlenül maradjon, marketing szempontból tehát a legnépszerűbb közösségi oldal komoly tényezőnek tekinthető.

Hogy miért?

  1. Elsődlegesen azért, mert a Facebook tulajdonképpen egy végtelen médiafelületté vált, ami a legtöbb reklámfelülettel ellentétben lényegesen jobb lehetőséget biztosít a célzott közösség megtalálásához.
  2. A Facebook mindemellett eszköz a hosszú távú márkaépítésre, és online ügyfélszolgálatnak is tekinthető, ahol nem csak azonnali visszajelzéseket kapunk, hanem az információk is gyorsabban eljuttathatók a vásárlókhoz.
  3. A Facebook közösségi portálon mindemellett reklámozhatunk is, méghozzá rendkívül egyszerűen és biztonságosan, egyszerű hirdetések segítségével.

A Facebook hirdetés előnye, hogy nem csak a célcsoporthoz jut el, hanem még ki is lehet egészíteni egyéb kreatív marketing-ötletekkel, amelyek a legális vírusmarketing közé sorolhatók. Amíg a hirdetés teljesen passzív, addig a vírusmarketing igencsak aktív hirdetési forma, hiszen az üzenet kedvelhető és megosztható, így könnyedén tud terjedni az emberek között.

A Facebook marketing azonban nem minden esetben hatásos, így érdemes észben tartani a sikerhez néhány alapvető dolgot:

  • A Facebook egy közösségi portál: nem vásárolni, hanem szórakozni, ismerőseik képeit, videói, egyéb megosztásait nézegetni mennek fel elsődlegesen a felhasználók.
  • A Facebook leginkább a hosszabb távú ügyfélkör kiépítésében és a márkaépítésben segít.
  • A Facebook segítségével értesülhetünk a leggyorsabban a hírekről és az információkról.

Ezekből egyértelműen következik, hogy a Facebook marketinget valamilyen szórakoztató formában tálaljuk ügyfeleinknek, illetve képekkel gazdagon, máskülönben nem fog eljutni a közönséghez.

 

Egy rosszul menő vagy a csőd szélén álló vállalkozás számára a Facebook nem a legalkalmasabb hirdetési forma és közeg, és nem feltétlenül az a legjobb, ha folyamatos akciókkal traktáljuk a látogatókat.

Néhány pontban a sikeres Facebook marketinggel kapcsolatos általános tapasztalatok:

  • Ügyeljünk a tartalomra, mert a Facebookon a 13 éven aluliak is szép számmal jelen vannak, dacára az általános felhasználói feltételeknek.
  • A levelezőlistákat többnyire iskolai csoportok használják.
  • A Facebook csoportok között nagy sikernek örvendenek azok, amelyek elvárható viselkedési formákat követelnek meg az embertől, így olyan névvel vannak ellátva, minthogy „szeretem a gyerekemet” vagy a „szelektíven gyűjtöm a hulladékot”.
  • A hölgyek körében nagy népszerűségnek örvendenek a közhelyes fotók és a hasonlóan semmitmondó, de romantikusnak hangzó idézetek.
  • A félöltözetes jellegű nős képekkel vagy sz*xi beállítású fotókkal elsődlegesen a férfiak szívét lehet megérinteni.
  • A felhasználók többsége biztosan megosztja azokat az információkat, amelyek a Facebook újabb vagy korábban rejtett, netán “Megdöbbentő felhasználási feltétel!bevezetéssel indulnak.
  • A szakmai vagy unalmas kiírásokkal vagy megosztásokkal biztosan eltántorítják tőlünk a rajongókat.
  • Egyetlen „tetszikeléstől” sem származik közvetlen bevétele senkinek sem.
  • Általánosan nyerő témák minden korosztály számára a kutyás, a macskás, a gyerekeket ábrázoló, netán a romantikus idézetekkel társuló vagy a versenyautókkal kecsegtető képek és témák.
  • A Facebook folyamatosan változtat és újabb funkciókat vezet be, de a meglévők többsége sem működik makulátlanul.
  • Hogy a Facebookon fizetőképes keresletet érjünk el, az csak és kizárólag attól függ, hogy mit szeretnénk eladni.

Facebook oldalunk

Rácz-Akácosi Attilától

Web: motivator.ma

Telefon: 06-20-277-3889       

Megosztás
3 nyomós ok, hogy hálát mondj a rajongóidnak
Az ügyfelek közösségi médián keresztüli támogatása nem csak szép gesztus, hanem nagyon jó word-of-mouth marketing lehetőség. Ha sok Twitter, Facebook követőd van, egy egyszerű “köszönöm” sok helyre eljuthat
   2015-07-03    Webes varázslatok
A sikeres közösségi média stratégiájának 5 kötelező lépése
A közösségi média nagyon nagy ügyfélszerző felületet jelent, a megfelelő stratégia felépítése éppen ezért indokolt. A Social Media Explorer közzétette a közösségi média stratégia azon 5 lépését, melyek követésével a közösségi élet problémái egy csapásra könnyen megoldhatóvá...
   2015-06-29    Webes varázslatok
Hogyan közelítsünk az egyes közösségi médiumokhoz
A huszonegyedik században a közösségi médiumok minden marketing stratégiai terv alapjai. Tegyük azonban gyorsan hozzá, hogy nem véletlenül, hiszen a közel 1,5 milliárd felhasználó ilyen szerepkörre is predesztinálja őket.
   2015-02-12    Webes varázslatok
Hogyan blogoljunk jól?
A tartalommarketing lényege, hogy olyan szabadon elérhető tartalmat hozzunk létre és osszunk meg, amely segítségével a potenciális ügyfelekből vásárlókat, majd később visszatérő vevőket generáljunk. Ezek az információk legtöbbször az általunk kínált szolgáltatásokhoz kapcsolódnak,...
   2014-12-27    Webes varázslatok
A vállalkozásokhoz köthető legnagyobb közösségi média mítoszok
A közösségi portálok „mindent átható” jelenléte megváltoztatta életünket, ennek ellenére továbbra is számtalan tévhit él velük kapcsolatban.
   2014-12-04    Webes varázslatok