Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Facebook marketing: 8 típushiba, amit elkövethetsz!

  •  Webes varázslatok
  • 2015-07-01 14:25:00
  • Rácz-Akácosi Attila
„A legtöbb Facebook oldaltulajdonos azt másolja le, amit a többi oldal csinál. Teszik ezt anélkül, hogy megértenék a háttérben megbújó okokat vagy azt, hogy mi is az igazi célja ennek” – írja a Top Dog Social Media.

Közösségi média szerepe ma már megkerülhetetlen a céges marketingben, de sok cég úgy esik neki, hogy nincs stratégiája.

A Facebook céges lehetőségeinek is megvannak a maga remek eszközei. Ezek nem is annyira bonyolultak, csak oda kell figyelni rájuk.

Facebook marketing: jó taktikával minden lehetséges!

 

Facebook marketing: 8 típushiba, amit elkövethetsz!

 

1. Sima linkek megosztása a szöveges állapotfrissítés mezőben

A szöveges státuszfrissítéseket sokáig nem kedvelték, aztán egy időben ez lett a kedvenc. A probléma ezzel csak az, hogy egyáltalán nem jelent több látogatót, kattintó személyt a szöveges állapotfrissítés, mert nincs benne semmi „képes”, így a rajongókat igazából nem is érdekli.

Elolvasni elolvassák, de nem klikkelnek a megadott linkre, csak a nagyon elkötelezett ismerősök. Azt is érdemes tudni, hogy a Facebook folyamatosan faragja le az oldalak szöveges posztjainak elérését. Ezért használj képeket is!

2. Linkek listázása a képhez tartozó leírásában

Még mindig nagyon sokan használják azt a megoldást, hogy először egy képet tesznek fel, majd az alá elhelyezett szövegbe helyeznek minél több linket. 2013 szeptemberében azonban a Facebook változtatott a linkek megjelenítésén, azóta nagyobb képekkel futnak a posztok. Kelts megbízható benyomást, és kerüld el, hogy szpemmernek tartsanak!

3. Facebook kiválasztása alapján felajánlott előnézeti kép elfogadása

A linkek megosztásakor a Facebook keres egy képet a céloldalon, és amit ő ideálisnak talál, azt teszi ki a linkhez. Viszont, ha több képet tartalmaz a céloldal, akkor már te választhatod ki azt a képet, amivel meg szeretnéd kapni a látogatóid klikkelését.

Előfordul, hogy a a Facebook nem működik megfelelően és nem talál kiemelt képet. Ez esetben a Facebook debugger eszközét használd, vagy akár magad is feltölthetsz képet a “Kép feltöltése” linkre kattintással a megjelenített kép alatt. Ez hasznos akkor, ha szeretnél egy „call-to-action” (akció) gombot vagy üzenetet is bevetni a Facebook felhasználók irányában.

4. Akkor osztasz meg tartalmakat, mikor mindenki más

A Facebookos követőidet akkor tudod megtalálni, ha ők is online jelen vannak a közösségi oldalon. De ez valójában nem mindig igaz!

Azt, hogy mikor érdemes neked posztolni, jó alapot ad a Facebook oldalad Elemzési funkciója, hiszen ilyenkor láthatod azt is, hogy a követőid mely időpontban keresték meg az oldaladat, nézték meg a posztjaidat. Ám nem minden esetben szentírás az Elemzés sem, hiszen poszt és poszt között különbséget tesz a Facebook hírfolyam funkciója.

Tehát korántsem biztos, hogy ha követőid nagy része este hét és kilenc között van fenn a facebookon, akkor is láthatóvá válik számukra a posztolásod, mert a hírfolyamukba csak tíz körül jelenik meg.

Ezért érdemes a nap legkülönbözőbb időpontjaiban posztolni, majd ezután megnézni az elemzéseket – és ezután biztosra be tudod lőni, hogy melyek a posztolásra alkalmas időpontok. Természetesen ezeket mindig meg kell vizsgálni, hiszen a felhasználók többségének is változik a saját ritmusa.

5. Nem célzott bejegyzéseket teszel ki

Sok oldal semmiféle koncepciót nem használ: mindent publikál mindenkinek (cicás-kutyás, babás képek, ami éppen elé kerül). Ez a legtöbb követőt nem idegesíti, de nem is klikkel rá. Ez azt fogja magával hozni, hogy mivel érdektelen információkat közölsz, így a Facebook kevesebb tartalmat jelentet meg tőled. Ez pedig a követőid számának csökkenésével, és a figyelem csökkenésével is járhat.

6. Nem posztolsz esténként

A közösségi élet pontosan a munkaidő lejárta után kezdődik, így kár, hogy nem használod ki ezt az időpontot arra, hogy további követőket találj magadnak, a régiekkel tartsd a kapcsolatot. Persze erre is van megoldás: az időzítés! Használd az időzítő funkciót és máris többet oszthatsz meg, akár munkaidő után is. Ráadásul ingyen van ez a funkció, tehát érdemes lenne élned ezzel a leheséggel!

7. Nem releváns tartalmak használata

Sokan szeretik a vicces, mókás képeket, és ezeket a megoldásokat egyre több oldal használja is. Az emberek szeretnek szórakozni, ez rendben is van, viszont a Facebook gondolt egyet, és a nem releváns tartalmakból keveset jelentet meg tőled. Persze neked is lehet vicces képeket közzétenni, de azt tedd úgy, hogy azok valóban kapcsolódjanak a témádhoz.

8. Unalmas címeket használsz

A Facebook-on komoly verseny van az oldal között (trash oldalak, like blogok, híroldalak, hirdetések). Ezért finomkodó, általános hangvételű címekkel semmire nem fogsz menni. Használj bátran erősebb szavakat, szólítsd meg a rajongóidat.

 

Facebook oldalunk

 

Rácz-Akácosi Attila

Web: motivator.ma

Telefon: 06-20-277-3889       

Megosztás
3 nyomós ok, hogy hálát mondj a rajongóidnak
Az ügyfelek közösségi médián keresztüli támogatása nem csak szép gesztus, hanem nagyon jó word-of-mouth marketing lehetőség. Ha sok Twitter, Facebook követőd van, egy egyszerű “köszönöm” sok helyre eljuthat
   2015-07-03    Webes varázslatok
Példaértékű: a LEGO tudja, hogyan kell használni a közösségi médiát!
A LEGO-t mindenki ismeri, bizonyára neked is volt legalább egy kis doboznyi műanyag kockád, melyekből elmélyülten építettél fel babaházat, autót, puskát.
   2015-07-01    Webes varázslatok
Hogyan növeljük weboldalunk látogatottságát?
Az interneten rengeteg pénzt lehet keresni, azonban nem mindenkinek jön össze elsőre a dolog. Ahhoz, hogy az interneten sikeresen tudjuk megkeresni a kenyérre/homárra/luxusnyaralóra valónkat, mindenképp szükségünk van arra, hogy a saját weboldalunkat sokan látogassák.
   2015-06-12    Webes varázslatok