Facebook marketing: 8 típushiba, amit elkövethetsz!
Közösségi média szerepe ma már megkerülhetetlen a céges marketingben, de sok cég úgy esik neki, hogy nincs stratégiája.
A Facebook céges lehetőségeinek is megvannak a maga remek eszközei. Ezek nem is annyira bonyolultak, csak oda kell figyelni rájuk.
Facebook marketing: jó taktikával minden lehetséges!
Facebook marketing: 8 típushiba, amit elkövethetsz!
1. Sima linkek megosztása a szöveges állapotfrissítés mezőben
A szöveges státuszfrissítéseket sokáig nem kedvelték, aztán egy időben ez lett a kedvenc. A probléma ezzel csak az, hogy egyáltalán nem jelent több látogatót, kattintó személyt a szöveges állapotfrissítés, mert nincs benne semmi „képes”, így a rajongókat igazából nem is érdekli.
Elolvasni elolvassák, de nem klikkelnek a megadott linkre, csak a nagyon elkötelezett ismerősök. Azt is érdemes tudni, hogy a Facebook folyamatosan faragja le az oldalak szöveges posztjainak elérését. Ezért használj képeket is!
2. Linkek listázása a képhez tartozó leírásában
Még mindig nagyon sokan használják azt a megoldást, hogy először egy képet tesznek fel, majd az alá elhelyezett szövegbe helyeznek minél több linket. 2013 szeptemberében azonban a Facebook változtatott a linkek megjelenítésén, azóta nagyobb képekkel futnak a posztok. Kelts megbízható benyomást, és kerüld el, hogy szpemmernek tartsanak!
3. Facebook kiválasztása alapján felajánlott előnézeti kép elfogadása
A linkek megosztásakor a Facebook keres egy képet a céloldalon, és amit ő ideálisnak talál, azt teszi ki a linkhez. Viszont, ha több képet tartalmaz a céloldal, akkor már te választhatod ki azt a képet, amivel meg szeretnéd kapni a látogatóid klikkelését.
Előfordul, hogy a a Facebook nem működik megfelelően és nem talál kiemelt képet. Ez esetben a Facebook debugger eszközét használd, vagy akár magad is feltölthetsz képet a “Kép feltöltése” linkre kattintással a megjelenített kép alatt. Ez hasznos akkor, ha szeretnél egy „call-to-action” (akció) gombot vagy üzenetet is bevetni a Facebook felhasználók irányában.
4. Akkor osztasz meg tartalmakat, mikor mindenki más
A Facebookos követőidet akkor tudod megtalálni, ha ők is online jelen vannak a közösségi oldalon. De ez valójában nem mindig igaz!
Azt, hogy mikor érdemes neked posztolni, jó alapot ad a Facebook oldalad Elemzési funkciója, hiszen ilyenkor láthatod azt is, hogy a követőid mely időpontban keresték meg az oldaladat, nézték meg a posztjaidat. Ám nem minden esetben szentírás az Elemzés sem, hiszen poszt és poszt között különbséget tesz a Facebook hírfolyam funkciója.
Tehát korántsem biztos, hogy ha követőid nagy része este hét és kilenc között van fenn a facebookon, akkor is láthatóvá válik számukra a posztolásod, mert a hírfolyamukba csak tíz körül jelenik meg.
Ezért érdemes a nap legkülönbözőbb időpontjaiban posztolni, majd ezután megnézni az elemzéseket – és ezután biztosra be tudod lőni, hogy melyek a posztolásra alkalmas időpontok. Természetesen ezeket mindig meg kell vizsgálni, hiszen a felhasználók többségének is változik a saját ritmusa.
5. Nem célzott bejegyzéseket teszel ki
Sok oldal semmiféle koncepciót nem használ: mindent publikál mindenkinek (cicás-kutyás, babás képek, ami éppen elé kerül). Ez a legtöbb követőt nem idegesíti, de nem is klikkel rá. Ez azt fogja magával hozni, hogy mivel érdektelen információkat közölsz, így a Facebook kevesebb tartalmat jelentet meg tőled. Ez pedig a követőid számának csökkenésével, és a figyelem csökkenésével is járhat.
6. Nem posztolsz esténként
A közösségi élet pontosan a munkaidő lejárta után kezdődik, így kár, hogy nem használod ki ezt az időpontot arra, hogy további követőket találj magadnak, a régiekkel tartsd a kapcsolatot. Persze erre is van megoldás: az időzítés! Használd az időzítő funkciót és máris többet oszthatsz meg, akár munkaidő után is. Ráadásul ingyen van ez a funkció, tehát érdemes lenne élned ezzel a leheséggel!
7. Nem releváns tartalmak használata
Sokan szeretik a vicces, mókás képeket, és ezeket a megoldásokat egyre több oldal használja is. Az emberek szeretnek szórakozni, ez rendben is van, viszont a Facebook gondolt egyet, és a nem releváns tartalmakból keveset jelentet meg tőled. Persze neked is lehet vicces képeket közzétenni, de azt tedd úgy, hogy azok valóban kapcsolódjanak a témádhoz.
8. Unalmas címeket használsz
A Facebook-on komoly verseny van az oldal között (trash oldalak, like blogok, híroldalak, hirdetések). Ezért finomkodó, általános hangvételű címekkel semmire nem fogsz menni. Használj bátran erősebb szavakat, szólítsd meg a rajongóidat.
Rácz-Akácosi Attila
Web: motivator.ma
Telefon: 06-20-277-3889
Az ügyfelek közösségi médián keresztüli támogatása nem csak szép gesztus, hanem nagyon jó word-of-mouth marketing lehetőség. Ha sok Twitter, Facebook követőd van, egy egyszerű “köszönöm” sok helyre eljuthat
A LEGO-t mindenki ismeri, bizonyára neked is volt legalább egy kis doboznyi műanyag kockád, melyekből elmélyülten építettél fel babaházat, autót, puskát.
Az interneten rengeteg pénzt lehet keresni, azonban nem mindenkinek jön össze elsőre a dolog. Ahhoz, hogy az interneten sikeresen tudjuk megkeresni a kenyérre/homárra/luxusnyaralóra valónkat, mindenképp szükségünk van arra, hogy a saját weboldalunkat sokan látogassák.