Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Hogyan állnak a vevők az áraidhoz?

  •  Tippek
  • 2015-09-24 11:00:00
  • Rácz-Akácosi Attila
A vevők magatartása az árakat illetően a szakkönyvek szerint a következő: “ugyanazon termék esetén az alacsonyabb áron a vevők általában többet vásárolnak”. Pont.

A helyzet ma már nem ilyen egyszerű. Egy adott termékből a piacon számtalan hasonló terméket találni. Vegyük például a táblagépet. Milyen könnyű lenne azt mondani, hogy: veszek egy tabletet, megnézek 5 webáruházat/boltot, hogy hol kapom meg a legjobb áron.

Ugye, ez ma már sokkal bonyolultabb. Miért is?

Ahhoz, hogy az árakat össze tudjuk hasonlítani, a termék számos más tulajdonságát is számba kell venni, ami nem egyszerű feladat. Az ügyes marketinges ezt kitűnően kihasználja a marketing kommunikációjában.

Minden vásárlónak megvan a saját kis költségvetése, amely bizonyos határokat szab vásárlásai során.

 

Melyek azok szempontok, amelyek az árakra vonatkozó vásárlói magatartást befolyásolják?

 

1. Mekkora a vásárló jövedelme

Ebben az esetben nem a jövedelem nagyságrendjét kell nézni, hanem azt, hogy az összes jövedelmének hány százalékát fordíthatja a termékre.

 

2. Termékek megkülönböztethetősége

Ma már még fogpiszkálóból is kedvükre válogathatnak, annyiféle gyártó által kihelyezett terméket találnak. Nem beszélve a bonyolultabb termékekről, mint a mobilok, tabletek, TV-k.

 

3. Helyettesíthető termékek

Helyettesíthető termék szinte minden szegmens esetén megtalálható.

 

4. A termék speciális tulajdonsága

Amennyiben a vásárlónak ebből valamilyen plusz haszna származik (ami a többi hasonló termékből nem).

 

5. ÁR-ÉRTÉK arány

A vásárlók egyre inkább tisztában vannak az ár és az érték kapcsolatával.

 

Az akciózás megalázó is lehet

Nézzünk egy példát a fentiekkel kapcsolatban. Egy felmérés alkalmával egy üzlet vásárlóit arról kérdezték meg, hogyan viszonyulnak az akciós termékekhez?

 

Az eredmény megdöbbentő

 

Bár az eladók arra voltak kiképezve, ha bejön a vevő, azonnal hívják fel a figyelmét az AKCIÓS termékekre, azonban a vizsgálat során kiderült, hogy volt, aki ezt nagy örömmel fogadta, de a nagy többség NEM!

Volt, aki azt kérdezte, miért képzelik az eladók, hogy ő elégedett a „gagyibb” termékkel, , mert egyáltalán nem igénytelenek – annak ellenére sem, hogy jelenleg az anyagi helyzetük nem teszi lehetővé a márkás termék megfizetését. Páran kimondottan sértőnek érezték az eladók egyébként jóindulatú tevékenységét.

Ha mélyebben belegondolsz, igazuk van. Soha sem lehet tudni, hogy abban a vásárlási pillanatában milyen érzelmekkel küzd a vevő. Lehet, hogy aznap éppen úgy gondolja, hogy ma végre pedig megengedem magamnak a drágább terméket. Minden vásárló tisztában van a saját jövedelmi helyzetével, ami felett egyedül ő rendelkezik. Ő tudja eldönteni azt is, hogy mikor van az a pillanat, amikor „kirúg a hámból”.

Az üzlet vezetője stratégiát váltott a fenti eredmények ismerete miatt, és onnantól az eladók minden termékcsoportból a magasabb áron fekvőt ajánlották elsőként.

Ha először az olcsóbb áru bemutatásával kezdjük, akkor a drágább termék eladásának valószínűsége háromszor kisebb, mintha ugyanezt fordítva, a drágábbtól indulva az olcsóbbak felé haladva tennénk.

 

Sok Sikert!

Rácz-Akácosi Attila

Web: motivator.ma

Telefon: 06-20-277-3889

Megosztás
Outsourcing: mire figyelj oda? 2.rész
A céges feladatok egy részét megéri kiszervezni, mivel így jelentős költségeket tudsz megtakarítani. De vigyázz, mert nem mindig jó ez a döntés!
   2015-09-22    Vállalkozz!
A siker kulcsa az egyszerűség lábtörlője alatt rejlik
Tudtad, hogy minden vállalkozás versenypiac előnyt teremtheti meg magának, amennyiben egyszerűségre törekszik? De mit is jelent ez?
   2015-09-19    Vállalkozz!
6 lépés a sikeresebb helyi vállalkozáshoz!
Hogyan lehet a cégem sikeresebb? Hogyan tudnék növekedni? Hogyan tudnék több ügyfelet szerezni a környékről? Mitől lesz egy cég piacvezető? Ha ezek a kérdések felvetődtek már benned, akkor az alábbi, Richard Branson tollából származó írás neked szól…
   2015-09-17    Tippek