Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Marketing terv 1. rész: a célpiac megtalálása

  •  Tippek
  • 2015-09-17 16:25:00
A marketing terved teljességét az adja meg, ha alaposan végiggondolod, hogy milyen személyiségtípusokat akarsz megszerezni magadnak és azokat hol is találod meg.

 

Ezeknek a személyiségtípusoknak a szokásai és ismertetőjelei alapján meg tudod határozni:

  1. hogy kiből lesz vásárló;
  2. hogy milyen módon adhatod el nekik termékedet, szolgáltatásodat.

 

Amit mindenképpen határozz meg a célcsoportod esetében:

  • Életkor (gyerek, tini, fiatal, 50-en túl…);
  • Internet használatával kialakult szokások (mennyi időt, hol, mit keres);
  • Képzettségi szint és állapot (tanuló még? Középfokú, felsőfokú végzettségű?);
  • Tapasztalati szint (pl. már 20 éve irodai ülőmunkát végez);
  • Technikai, mechanikai és ipari képességek;
  • Napilapok, online magazinok, amiket olvasnak;
  • Milyen hobbinak hódolnak?
  • Melyik közösségi oldalt használják rendszeresen?
  • Van-e gyermeke? Hány gyermeke van?
  • Mi az égetően fontos célja (lakás, autó, túlélés)?
  • Családi állapota (házas, hajadon, elvált);
  • Pénzügyi helyzete (átlagos, szegény vagy gazdag, nincs jövedelme);
  • Milyen termékeket vásárolnak gyakran?

 

A fentiek szempontok adnak bizonyos támpontot arról, hogy milyen személyiségtípust hol is kell keresned leendő vásárlóid köréből. De ezek csak néhány szempontot jelölnek meg, hiszen az emberek viselkedésével kapcsolatban teljes azonosítást nem lehet elérni.

Folyt köv.

Megosztás
Marketing terv 3. rész: neked van már?
Aranyszabály: ugyanaz a marketing stratégia egyik üzletnél lehet jó, de a másik boltra lehet nagyon káros is, tehát a marketing stratégia kidolgozásánál nagyon fontos szempont a piaci helyzet felmerése. Ma minden üzletnek vannak konkurensei, akik napi 24 órában arra törekednek, hogy...
   2015-09-23    Vállalkozz!
Marketing terv 2. rész: így viszi sikerre a cégedet az okos tervezés
A marketing nem egyenlő az értékesítéssel, hanem ennél sokkal több: A-tól Z-ig ott van egy cég életében. Persze itt most csak a sikeres cégekről van szó, hiszen a vergődő vállalkozásoknál marketingtevékenységet nem nagyon lehet találni. Ezért is vergődnek.
   2015-09-22    Tippek
Marketing felvilágosítás /Felnőtt tartalom!!! 18+/
Tulajdonképpen mit is jelent a PR? Mi az a Brand Recognition? Egy könnyen érthető kis anekdota kering a neten, amiből minden világossá válik.
   2015-05-06    Vállalkozz!