Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Mi kerüljön a csomagba a terméken kívül?

  •  Aktuális
  • 2015-08-24 10:20:00
Ha valaki online értékesítéssel foglalkozik, akkor naponta akár több tucat csomagot is küldhet. Ezekre a dobozokra általában csak mint egy hordozóeszköz tekintünk, ami eljuttatja a megrendelt terméket a webshop raktárából a megrendelő otthonába, remélhetőleg sérülésmentesen.

Ez a csomagolás egyik megdönthetetlen előnye, viszont ha már küldünk valamit, ami kifejezetten az ügyfelünknek szól, akkor használjuk marketing célokra is. Szinte nulla költséggel tudunk neki küldeni valamilyen direkt marketing eszközt.

Nézzük meg mit érdemes a csomagba rakni és ez milyen pozitív következményekkel járhat.

 

Meglepetés a csomagban

A legnagyobb pozitív hozadéka az ajándékoknak, hogy segítségükkel visszatérő vásárlóvá válhatnak a még „szűz” ügyfeleink is. De miért is térnek vissza? Vizsgáljuk meg kicsit a pszichológiáját.

Az ügyfél megrendelte a terméket és azt várja, hogy kapjon egy dobozt, amiben benne van a termék, lehetőleg sértetlenül. Ezzel szemben, ha rakunk valamit a csomagba, akkor az egy plusz lesz számára, egy nem várt meglepetés. Érzi, hogy törődünk vele és kiemeltként kezeljük és mivel mást is kapott, ezért joggal érezheti azt, hogy az általa várt cél túl lett teljesítve. Ez a pozitív csalódás okozza azt, hogy legközelebb is tőlünk fog rendelni.

A visszatérő vásárlónak nagyon sok előnye van. Az első és talán legfontosabb, hogy marketinges szempontból egy visszatérő vásárlót újbóli vásárlásra bírni mindig sokkal olcsóbb, mint egy új látogatóból vásárlót "generálni". Illetve ehhez még az is hozzájárul pluszban, hogy a visszatérők átlagosan többet is költenek egy vásárlás során, mint az új ügyfeleink. Vagyis többször költenek és többet: win-win.

Az Adobe készített egy kutatást, miszerint az amerikai online eladások 40%-át a visszatérő vásárlók eredményezik. Az ilyen statisztikák miatt van az, hogy a nagyobb amerikai webáruházak gyakorlatilag már beáldozzák az első vásárlást, azaz lenyelik az azzal járó veszteséget, ellenben igyekeznek az új vásárlókból visszatérőket képezni.

Ezek alapján már nem lehet kérdés, hogy érdemes ezzel a kérdéskörrel foglalkozni. Most nézzük meg, hogy milyen lehetőségeink vannak ezen a téren.

 

Mitől térnek vissza a vásárlóink?

Most kifejezetten csak a csomagba rakott plusz dolgokra koncentrálva válaszoljuk meg ezt a kérdést.

Az, hogy mi kerüljön a termék mellé, függ néhány változótól. Függ például attól, hogy új, vagy visszatérő ügyfélről van-e szó: vagyis ha tehetjük, akkor szegmentáljunk! Természetesen meghatározó az is, hogy mi a webáruház profilja, de lehet pont a nagyon eltérő apróságok fognak óriási sikert hozni a boltunknak…

 Változtathatjuk a meglepetést évszaknak, ünnepeknek megfelelően. Bizonyos időközönként érdemes is ezeket a plusz dolgokat variálni, mert a visszatérő vásárlóink megunhatják, és így elveszíti a varázsát az egész fáradozásunk…

Akkor nézzük a konkrét tippeket és azok előnyeit.

 

Kuponok

Rakjunk kinyomtatott kupont a csomagba. A jobb webáruház motorok képesek arra, hogy vásárlás után egy automatikus e-mailt küldjenek ki egy meghatározott kuponnal, viszont az elektronikus levél sokkal értéktelenebb, mint egy papíralapú, nyomtatott kupon.

Adjunk neki egy, az arculatunkba beleillő, design-t és hozzunk létre egy olyan kuponkódot, amit csak így tudnak megkapni az ügyfeleink, hiszen így tudjuk mérni ennek hatékonyságát is.

Nagy előnye a kuponoknak, hogy egyből vissza is irányítjuk a tulajdonosát a boltunkba, így könnyedén szerezhetünk egy újabb visszatérő vásárlót.

 

Ingyenes termék

Az ingyenes termékeknek mindenki örül, feltéve ha az nem rossz minőségű, használhatatlan vacak. A legjobb, ha olyan terméket adunk, ami számunkra nem jelent túl nagy költséget, ezzel szemben a vásárló számára értékes. Ilyen lehet valamilyen saját márkás termékünk, például egy póló, amin a márkánk szerepel. A Desing by Humans ezt a stratégiát alkalmazza, vagyis 2-3 póló rendelése mellé küldenek egy saját logós pólót ingyen.

Ennek különböző előnyei vannak. Növeli az elkötelezettséget, mivel kapott valami pluszt ingyen. Ráadásul, ha a termék még hordható is, akkor a vásárlónk élő „reklámfelületté” válik, illetve következő vásárlásra buzdít, mert kíváncsi, hogy akkor mit fogunk neki küldeni.

Ez a stratégia, akkor a leghatásosabb, ha erős márkával rendelkezünk. Így az adott, saját logóval ellátott terméket büszkén fogják használni.

 

Az öröm forrása

Ez részben hasonlít az előzőhöz, mivel ugyanúgy egy terméket rakunk a csomagba, annyi különbséggel, hogy ez nem saját márkával ellátott ajándék lesz.

Rakjunk édességet, bonbont, ajándékutalványt, mozijegyet, színházjegyet, esetleg egy kupont egy kávézóba, vagy étterembe, ha olyan az ügyfélkörünk. Lehet ez bármi, amiről úgy gondoljuk, hogy értéket képviselhet az ügyfeleink szemében.

Mivel ugyanúgy egy plusz terméket rakunk a csomagba, ezért hasonló hatást érhetünk el vele, mint a saját márkás termékkel. Ha nem rendelkezünk annyira erős márkával, akkor ez egy kedvezőbb megoldás lehet.

A másik pozitív hozadéka, hogy ezáltal kialakíthatunk partnerkapcsolatot más cégekkel. A mi csomagjainkba belekerül egy olyan termék, amit egy partnerünktől szereztünk be, így ő reklámozza a saját boltját rajtunk keresztül, mi pedig ugyanúgy megjelenhetünk az ő ügyfelei csomagjaiban. Ennek hatására új ügyfeleket is szerezhetünk, akik már valamilyen szinten ismernek minket, de lehet ezen akciónk nélkül nem tudtuk volna elérni őket.

 

Értékelő lap a csomagban

Valós termékértékelésekre óriási szüksége van egy webáruháznak ahhoz, hogy megfelelő bizalmat tudjon kiépíteni a vásárlóiban, látogatóiban. Automatikus véleményösztönző e-mailt a ShopRenter  is tud küldeni, néhány kattintással be lehet állítani, viszont felmerülhet a kérdés, hogy miért nem rakunk a csomagba is egy értékelő lapot?

Nagy előnye, hogy akkor tudja kitölteni, mikor már biztosan ott van a termék is, elvégre egy csomagban érkeztek. Persze egy könyv esetében még ekkor se tud valós véleményt adni, de ebben az esetben lehetünk kreatívak és az értékelő lapot könyvjelző formájában küldhetjük el, így folyamatosan szem előtt lesz és a megfelelő időben le is írhatja a tapasztalatait.

Ha ezt a lapot kombináljuk például egy QR kóddal, ami egyből átviszi a vásárlót a megfelelő felületre, akkor a válaszadás se lesz túl komplikált.

Mivel egy kézzel fogható tárgyról van szó, ezért nagyobb értéket tulajdonítanak neki, mintha csak e-mailben küldtünk volna egy levelet, hogy értékelje a termékeket, ennek hatására lehetséges, hogy többen is fogják kitölteni azt.

 

Termékkatalógus

Ha egy ügyfél vásárolt tőlünk, akkor egy másik hatásos módja, hogy rávegyük az újbóli vásárlásra, hogy küldünk neki egy termékkatalógust, vagy csak egy, a megrendelt termékek alapján leválogatott listát. Ez az ajánló rendszer működik a webáruházunkban, ezért érdemes kipróbálni ennek az offline verzióját is. Tulajdonképpen ez egy vásárlás utáni upsell.

 

WOW faktor 

Adjunk mindenből többet, mint a konkurenciánk, figyeljünk oda a legapróbb részletekre is! Érdemes már a külső csomagolásnak is adni valamilyen egyedi külsőt. Ezt látja meg a megrendelőnk először, ez lesz az első fizikai tapasztalata a webáruházunkról, ezért kiemelten fontos foglalkozni vele. Ugyanúgy, ahogy a boltunknak van egy arculata, legyen a csomagolásnak is, azzal megegyező és egységes, valamint ez jelenjen meg a dobozon belül is!

A mellékelt számla ne a megszokott és unalmas kinézetű papírdarab legyen, adjunk neki fejlécet, láblécet, a hátoldalára akár egyedi ajánlatot is lehet nyomtatni. Viszont ne feledkezzünk meg arról, hogy ez egy számla, a rajta szereplő adatok fontosak, ezért alakítsuk ki úgy az egészet, hogy az adatok megtalálása ne okozzon problémát, vagyis figyeljünk oda az ergonómiára.

Ha beleillik a webshopunk arculatába, akkor használhatunk újrahasznosított anyagokat a csomagoláshoz, vagy a számlákhoz, ami a cégünk környezettudatosságára hívja fel a figyelmet. Ne felejtsük el mi is valamilyen formában jelezni, hogy odafigyelünk a környezetünkre.

 

Összefoglalás

Számos lehetőségünk van arra, hogy megörvendeztessük a vásárlóinkat egy kis kedvességgel a csomagban, és ezáltal növeljük a visszatérő vásárlóink számát.

Az itt felsorolt tippek jó alapot adhatnak hozzá, hogy kialakítsuk a saját stratégiánkat arról, hogy mit rakjunk a dobozba a termékek mellé. Érdemes kombinálni a különböző lehetőségeket és mérni a hatásukat, például küldjünk termékkatalógust célzott kuponokkal.

Sok sikert és még több visszatérő vásárlót kívánunk!

 

 Ha kérdésed merül fel, keress minket:

 

WebShop Experts

www.webshopexperts.hu

Tel: 06-1-234-5011
Fax: 06-52-445-880

Megosztás
Retromarketing
Ki figyel itt fel a szerényen meghúzódó juice-ra a hölgy lábánál?
   2015-09-26    Tippek
Marketing terv 2. rész: így viszi sikerre a cégedet az okos tervezés
A marketing nem egyenlő az értékesítéssel, hanem ennél sokkal több: A-tól Z-ig ott van egy cég életében. Persze itt most csak a sikeres cégekről van szó, hiszen a vergődő vállalkozásoknál marketingtevékenységet nem nagyon lehet találni. Ezért is vergődnek.
   2015-09-22    Tippek
Hogyan tehetsz szert új ügyfelekre a marketing segítségével?
Ahhoz, hogy a vállalkozásod hosszú távon működőképes maradhasson, mindenképpen arra van szükséged, hogy időről-időre újabb vevőkre, partnerekre, ügyfelekre tegyél szert.
   2015-09-21    Vállalkozz!