Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Mit akarunk? Pénzt! Mikor akarjuk? Most!

  •  Pénzügyek
  • 2015-05-05 11:30:00
Honnan lesz pénzem? Hitel? Kockázati tőke? Saját tőke? Közösségi finanszírozás? Ezekre a kérdésekre adunk választ ebben a cikkben!

Pénz nélkül egy milliárdos ötletből sem lett milliárdos cég, hiszen az alkalmazottakat azért fizetni kellene, a fejlesztések sem ingyen valósulnak meg, sőt a potenciális vásárlók figyelmének felkeltése sem valósulhat meg az aranyhal kívánságaként… Pénz tehát kell, a kérdés azonban az, hogy honnan?

A legtöbb startupos számára kézenfekvő a válasz, és kockázati tőkéért kiált! Rossz hír azonban, hogy miközben hazánkban is egyre több és több ilyen lehetőség van, valójában nagyon keveseknek adatik valóban meg ez a forrás. Tulajdonképpen azt is mondhatjuk, hogy tíz vállalkozásból egy részesül ilyen befektetésből…

De van egy jó hírünk is! Ez a forrás nem az egyetlen lehetőség arra, hogy pénzhez jussunk álmaink megvalósításáért, hiszen több ajtó is nyitva áll előttünk. Mi most három olyan kategóriát mutatunk be, amelyet minden vállalkozónak ismernie kell, mielőtt belevág élete kalandjába.

Akár hiszed, akár nem, teljes mértékben lehetséges cégedet külső forrás bevonás nélkül felépíteni! És persze sokszor ez is a legjobb megoldás. Annak ellenére, hogy ez így eléggé úgy hangzik, mint egy igazi „horror tündérmese” – hiszen mégiscsak a saját megtakarításból és a barátoktól, családtagoktól kölcsönkért pénzekről beszélünk -, nem az.

Az egyik lehetséges út például a nem olyan rég megjelent olyan közösségi finanszírozású oldalak, mint például a Kickstarter vagy éppen az Indiegogo. Itt nemcsak, hogy ingyen felmérhetjük a jövőbeni termékeink iránti kereslet igazi nagyságát, de úgy nyerhetünk pénzt, hogy nem kell részesedést adnunk cégünkből. Az oldalak lényege, hogy amennyiben a közösségnek szimpatikus az ötletünk, akkor bizonyos általunk meghatározott lehetőségért cserébe adományoznak számunkra. Ilyen lehet egy bögre, egy dedikált poszter, vagy egyszerűen az elkészült termék egy példánya. Ma már az induló vállalkozások piackutatásként is használják ezeket az oldalakat. Azaz nem kifejezetten a pénzgyűjtés a lényeg, hanem a reakciók. Kiderül van-e igény egyáltalán a termékünkre. Azért van feltétel: a Kickstarteren csak úgy indíthatunk pályázatot, ha csinálunk egy céget Amerikában.

Amennyiben nem lehetséges, hogy a vállalkozás indítást saját forrásokból biztosítsd, akkor a céged bizonyos százalékának eladása lehet a másik út. Ezáltal egy meghatározott részesedésért cserébe anyagi forráshoz juthatsz, ami segíthet átlendülni a nehézségeken, vagy éppen a növekedést indíthatja be. 

A kockázati tőke bevonása pedig akkor a legmegfelelőbb, ha nagyobb pénzösszegre van szükséged a gyors fejlődéshez.  Sok lehetőség van ezzel kapcsolatban, hiszen például az üzleti angyalok által nem csak pénzhez jutsz, hanem olyan értékes, pénzzel nem megvehető előnyökhöz is juthatsz, mint például a befektetők kapcsolatrendszere, vagy a szakértelmük.

Vagy említhetjük például a stratégiai befektetést is. Ebben az esetben a megtérülési idő másodlagos, lényegesebb az adott vállalkozás tevékenysége, a lefedett piac mérete vagy éppen a szolid, de stabil technológia.

A harmadik út, ami nyitva áll előtted: a hitel. Bár a startup vállalkozóknak nem a legjobb ötlet a korai szakaszban hitelt felvenni (így a legeslegutolsó esélyként szabad csak ezt a lehetőséget mérlegelni), azonban egy kisebb összegű kölcsön esetében esetleg megfontolandó ez a lehetőség is. De ebben az esetben is érdemes utánanézni a hiteleknek, hiszen nem kizárt, hogy létezik kormány által támogatott lehetőség is vállalkozóknak, amit kedvezőbb feltételekkel lehet igénybe venni.

Mint látható, több út is létezik vállalkozásunk finanszírozására, és attól függetlenül, hogy melyiket is választod, az igazán fontos az, hogy az tökéletesen passzoljon a cégedhez. Ha ez megvalósul, akkor lényegében már sínen vagy, és innentől kezdve „nincs is több dolgod”, mint sikerre vinni vállalkozásodat…

Megosztás
A kezembe vettem egy új húszezrest...
Hogy mi jött utána? Az, hogy nem költöttem el és még mindig megvan… tudod miért? Most mutatunk egy egyszerű, de ütős gyarapodási tippet azoknak, akik könnyelműen bánnak a pénzükkel:
   2015-10-10    Pénzügyek
Kis ötletek nagy sikerhez. 2. rész
A keresztmarketing érdekes dolog, Magyarországon sajnos nincsen nagy hagyománya, talán éppen ezért érdemes a következőket megfogadni.
   2015-07-26    Tippek
Milyen tényezők hatnak a fogyasztói viselkedésre?
A vásárlók márkaválasztással összefüggő döntéseire nemcsak az érintett termék vagy az „akkor és most” vásárlási körülményből származó tényezők vannak hatással. Nagyon sok további, látszólag indirekt hatás határozza meg, hogyan reagál és vásárol végül a fogyasztó.
   2015-07-16    Vállalkozz!