Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Sikeres vállalkozó akarsz lenni? Akkor figyelj!

  •  Vállalkozz!
  • 2015-09-21 14:00:00
  • Rácz-Akácosi Attila
Leendő, vagy kezdő vállalkozóként mindenkinek szüksége van olyan tippekre és megerősítésekre, amelyek pozitív irányt mutatnak a vállalkozás rögös útján.

 

Mindig hallhatók az optimistának azok az optimistának csöppet sem nevezhető hangok, akik szerint a mai világban nem lehet és nem is érdemes vállalkozni. Magasak az adók, nagy a bürokrácia, kiszámíthatatlan az üzleti környezet, nincs az embereknek pénze megvenni a terméket vagy megfizetni a szolgáltatást… Lehet, hogy sok igazság van ezekben, de az biztos, hogy az ilyen hangok tulajdonosai számára valóban nincs opció, nekik semmi esélyük, hogy továbblépjenek.

Te viszont megteheted, ha bízol magadban és hajlandó vagy keményen dolgozni! Igen, valóban keményen kell dolgoznod a sikerért, igen, valóban rengeteg az akadály és a néhol érthetetlen szabály... Aki azt mondja, hogy dalolva, komoly erőfeszítések és áldozatok nélkül sikeressé képes tenni egy céget, az vagy zseni, vagy hazudik.

A leendő vállalkozókat ritkán áltatják azzal a mesével, hogy sétagalopp lesz, mert nem lesz az. Viszont mi segíthetünk néhány olyan gyakorlati tanáccsal, amivel máris egy picit könnyebben indulsz el a vállalkozói karriered felé.

 

Először is, mért fel az ötleted értékét!

Ha vállalkozást indítasz, akkor egészen biztosan van már egy olyan ötleted, ami a cég szolgáltatási körének gerincét fogja alkotni. (Ugye van?!) Azonban te ne kövesd el azt a hibát, amit sok kisvállalkozás, miszerint elmulasztja ötletének a reális piaci felmérésének elvégzését.., (illetve kizárólag a barátok megkérdezése által)

 Hogy biztos(abb) legyél vállalkozásodban, szükséged van egy alapszintű piackutatásra, amelyből egyértelműen és világosan kiderül számodra, hogy milyen és mekkora igény mutatkozik a terméked/szolgáltatásod iránt.

A piackutatás és igényfelmérés legfőképpen az olyan szolgáltatások és termékek esetében fontos, amelyek valamilyen szinten újszerűen hatnak a piacon. Te magad ugyanis nem tudod felmérni azt, hogy a szélesebb spektrumot vizsgálva milyen reális igény is mutatkozik a piacra dobandó terméked iránt (és hidd el, a barátok megkérdezése ide édes kevés).

A barátaid lehetnek elfogultak, rendelkezhetnek a tiédhez hasonló érdeklődési körrel, vagy csak egyszerűen túl kis mintát képeznek a pontos statisztika elkészítéséhez a lényeg, hogy muszáj szélesebb körben kell gondolkodnod! Egy szó, mint száz, egyedi termék vagy szolgáltatás esetén piackutatásra lesz szükséged, ezt nem tudod elkerülni, és ha jót akarsz magadnak, akkor ne is tedd!

Viszont (csakhogy valami jót is mondjuk) valamivel azért egyszerűbb a képlet akkor, ha olyasmit kínálsz, amit már sokan mások (parfümöket szeretnél árulni egy webáruház segítségével, vagy épp honlap készítéssel kívánsz foglalkozni). Ilyen esetekben nem a piacot kell felmérned elsősorban (hiszen az rendelkezésre áll), hanem a konkurenciát és a lehetőségeidet.

 

Ügyvéd és profi könyvelő nélkül vállalkozni hazárdjáték…

A címben foglalt kijelentés enyhe barokkos túlzás, de ha nem vagy felkészült a cégalapítás és az adózás minden területén, vállalkozás indítása előtt mindenképp érdemes konzultálnod egy ügyvéddel, egy könyvelővel és/vagy adótanácsadóval.

Való igaz, a konzultáció pénzbe kerül, és a kezdet kezdetén ott szeretnél spórolni, ahol tudsz, de ha a szükséges adózási, jogi tudnivalókkal nem vagy maximálisan képben, a konzultáció díjának többszörösét fizetheted ki feleslegesen már a cég működésének első hónapjaiban.

Ezért azt javasoljuk, hogy még a cégnyitás előtt konzultálj egy megfelelő ajánlásokkal és referenciákkal rendelkező könyvelővel vagy jogásszal! És ne felejtsd el azt a szállóigévé vált kijelentést sem, miszerint „A jó könyvelő hozza a pénzt, nem pedig viszi!”

 

Építs kapcsolatokat már az első pillanattól kezdve!

Amint elkezded építeni a vállalkozásodat és elkezdesz dolgozni vele, meg fogod érteni a kapcsolatok jelentőségét, mert a meglévő üzleti és partneri kapcsolataidnak köszönheted majd, hogy az első munkanaptól kezdve lesznek megbízásaid. Ám ha nem rendelkezel ezekkel, abban az esetben minél gyorsabban cselekedned kell: Építs ügyfélkört építeni és szerezz megbízásokat mindenáron!

A vállalkozás esetében a kapcsolatok úgy funkcionálnak, mint motorban a benzin: mindig hajtja előre, de ha elfogy, a motor leáll. Ilyenkor el kell jutnod az első kútig, de benzin hiányában odáig bizony a két kezeddel kell tolnod a kocsit...

 

Soha ne mondj le a fejlődésről!

A kisvállalkozások halálát legtöbbször a motiváció elvesztése jelenti. Természetesen a vállalkozók még maguknak sem vallják be ezt, meg hát könnyebb mindent a gazdasági világválságra és az adókra fogni.

Viszont törvényszerű, hogy egy kisvállalkozás szinte képtelen azonos szinten tartani a profit mértékét. Ha pedig nem nő, akkor az bizony csökken… A leszálló ágra került vállalkozásokat pedig sokkal nehezebb visszahozni a meccsbe, mint az innovatív, fejlődőképes vállalkozásokat egy stabil pozitív pályán tartani.

A recept egyszerű: hosszútávon pozitív mérlegre kell törekednünk. Természetesen mindig lesznek hetek vagy akár hónapok is, amikor nem minden fenékig tejfel, de ne is ez legyen a cél, hanem a hosszú távú – akár éves – statisztikáink legyenek felfelé mutatóak!

 

Rácz-Akácosi Attila

Web: motivator.ma

Telefon: 06-20-277-3889

Megosztás
7 gyakori kérdés cégalapításkor!
Ahhoz, hogy már a kezdet kezdetén így törj a magasba, nagyon sok mindennek össze kell jönnie, és nagyon sok mindennel tisztában kell lenned, ugyanis cégalapításkor számos kérdés (és annak kapcsán újabb és újabb megválaszolandó „rejtély) merül fel, és kapkodjuk a fejünket a...
   2015-12-01    Vállalkozz!
Az okos startup mások hibáiból tanul 1. rész
A startUp-ok népszerűsége évek óta töretlen, egyre többen döntenek úgy, hogy saját vállalkozásba kezdenek vagy startup-ot építenek, egy Bill Gates-et is iriggyé tevő, világra szóló sikerben reménykedve. Statisztikai adatok azonban azt mutatják, hogy 20-ból csak 1 éli túl a kritikus...
   2015-09-28    Vállalkozz!
Vállalkozást alapítok! Na de milyen vállalkozási formát válasszak?
Valamely tevékenység kapcsán mindig felvetődik a kérdés, hogy azt milyen formában érdemes végezni. A magánszemélyek a saját nevük alatt kétféle formában végezhetnek gazdasági tevékenységet: egyéni vállalkozásban, vállalkozási igazolvánnyal, vagy – az adójogszabályok által...
   2015-06-18    Adózóna
Sikeres vállalkozó leszel?
Ha igennel válaszoltál, akkor már megtetted a legelső lépést!
   2014-11-11    Aktuális