Termék/szolgáltatásfejlesztés titka 2.rész
Ötletgyűjtés
Tegnapi sorozatunkat folytatjuk, ami a termék és szolgáltatásfejlesztés titkába avat be, hogy hosszútávon működő vállalkozásodat meg tudd alapozni!
Vállalkozásunk fejlődésének, növekedésének az egyik kulcsa, hogy fejlesztenünk kell!
Amikor vállalkozásunkat megalapítottuk és elkezdtük a szolgáltatásunkat, termékünket értékesíteni, sajnos nem dőlhetünk hátra.
Az új termékfejlesztési folyamat ötletek keresésével indul. Ötletforrások lehetnek vevők, kutatók, alkalmazottak, versenytársak, felső vezetés, valamint szaktanácsadók és szakértők.
Az ötletgyűjtési módszerek lehetnek:
- Sajátosságok listája. Ennek segítségével felsorolásszerűen összeírják a meglévő termék főbb jellemzőit, majd a termék tökéletesítése érdekében minden egyes tulajdonságon módosítanak. Felteszik azt a kérdést is, hogy vajon a fogyasztó mit változtatna rajta.
- Intenzív kapcsolatteremtés. Ennek során különböző tárgyak egymáshoz való viszonyát vizsgálják új termék létrehozása érdekében. (Egy iroda-berendezéseket gyártó cég elhatározta, hogy olyan készüléket gyárt, amellyel lehet faxolni, fénymásolni, és telefon üzeneteket rögzíteni (Kotler 1998, 356.).
- Morfológiai vizsgálat. Ennek során azonosítják a problémák szerkezeti egységeit és elemzik az egységek közötti kapcsolatokat. Újfajta kombinációkra való rábukkanás reményében teszik ezt. (Egy jelentkező hiányérzet megszüntetésének módját keresik.)
- Igények és a problémák azonosítása. Ez a módszer a fogyasztótól indul ki. A módszerben a fogyasztók szükségleteiről, problémáiról, elképzeléseiről érdeklődnek. Megkérdezhetik például azokról a gondokról, amelyekkel a fogyasztó adott termék használatakor találkozik. A módszer úgy is alkalmazható, hogy a fogyasztók gondokat felsoroló listát kapnak, és azt kell megmondaniuk, hogy a bizonyos nehézségekről melyik termék jut eszükbe.
- Ötletroham (brainstorming). Az átlagos ötletroham-csoport létszáma 6-10 fő között változik. A csoport egyedi problémákat vitat meg, az ilyen találkozókon az a legfontosabb, hogy a résztvevők a lehető legtöbb ötletet adják ki magukból, minél vadabbakat és ne akarjanak értékelni. Fontos, hogy ne legyen semmilyen kritika, a képzelet szabadon csapongjon, mennyiség lényeges, kombinálják és tökéletesítsék az ötleteket.
- Fokozatos közelítés. Ennek lényege, hogy először olyan átfogóan körvonalazzák a problémát, hogy a csoport ne sejthesse meg a speciális végső feladatot. Először nem megoldásokat, hanem nézőpontokat kell keresni.
Ötletelésre fel!
Gál Andrea
Termék/szolgáltatásfejlesztés titka 4.rész
Felejtsd el az üzleti tervedet és gondolj vállalkozásodra 9 építőkockaként, amelyek együttesen egy történetet mesélnek el.
Felejtsd el az üzleti tervedet és gondolj vállalkozásodra 9 építőkockaként, amelyek együttesen egy történetet mesélnek el.
2016-03-04
Vállalkozz!
Termék/szolgáltatásfejlesztés titka 3.rész
Amit érdemes a legelején tisztázni: egy vállalkozás akkor lehet igazán sikeres, ha rendszeresen ügyfelei ‘szemüvegén’ keresztül tekint önmagára. A második fontos lecke: a fenntarthatóan sikeres vállalkozások kivétel nélkül leírják üzleti stratégiájukat egy üzleti terv formájában....
Amit érdemes a legelején tisztázni: egy vállalkozás akkor lehet igazán sikeres, ha rendszeresen ügyfelei ‘szemüvegén’ keresztül tekint önmagára. A második fontos lecke: a fenntarthatóan sikeres vállalkozások kivétel nélkül leírják üzleti stratégiájukat egy üzleti terv formájában....
2016-03-03
Vállalkozz!
Termék/szolgáltatásfejlesztés titka 1 rész
Amikor vállalkozásunkat megalapítottuk és elkezdtük a szolgáltatásunkat, termékünket értékesíteni, sajnos nem dőlhetünk hátra.
Amikor vállalkozásunkat megalapítottuk és elkezdtük a szolgáltatásunkat, termékünket értékesíteni, sajnos nem dőlhetünk hátra.
2016-02-29
Vállalkozz!