Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Termék/szolgáltatásfejlesztés titka 4.rész

  •  Vállalkozz!
  • 2016-03-04 20:10:00
  • Gál Andrea
Ötleted tesztelése
Felejtsd el az üzleti tervedet és gondolj vállalkozásodra 9 építőkockaként, amelyek együttesen egy történetet mesélnek el.

 

Minden vállalkozás 9 ‘építőkockából’ áll. Képzeld el ezt a 9 építőkockát úgy, mint egy színházat, amelynek van egy színpad előtti és egy színfalak mögötti része. Ha ‘műsort szolgáltatsz’, akkor bizonyos ügyfélszegmenseket célzol meg konkrét hozzáadott érték ajánlatokkal (azaz olyan kínálattal, amely számukra értéket képvisel). Ezeket a kínálatokat konkrét és számukra releváns csatornákon keresztül juttatod el ügyfeleidhez.

 

Ügyfélkapcsolati eszközeid/részleged legfőbb feladata így tehát az, hogy minél könnyebben és hatékonyabban kiszolgálhasd ügyfeleidet.

 

Ügyfeleid csak akkor fognak számodra bevételt hozni, ha ajánlatod számukra bizonyos – nekik fontos – feladatokat megold; gyötrelmeiket, problémáikat enyhíti; és elvárt vagy vágyott előnyökre tehetnek szert terméked/szolgáltatásod által. Amikor ügyfeleid kapcsolatba lépnek vállalkozásoddal, ezeket fogják tehát látni.

 

Ahhoz, hogy ilyen ’műsort’ szolgáltathass, a színfalak mögött is tenned kell bizonyos dolgokat. Rendelkezel kulcsfontosságú erőforrásokkal, melyek révén főbb tevékenységeidet tudod ellátni (ezen tevékenységek állítják elő a hozzáadott érték kínálatot ügyfeleid számára). Tevékenységeid természetesen költségekkel járnak. Ezen a ponton érdemes feltenned a kérdést magadnak, hogy ’Valóban minden jelenleg házon belül végzett tevékenységet nekem kell csinálnom, vagy érdemesebb partnereket keresnem és kiszerveznem bizonyos dolgokat a hatékonyság jegyében?’

 

A legjobb üzleti modellek titka abban rejlik, hogy építőelemei összefüggésben vannak egymással. Ha észreveszel egy olyan elemet, ami magában áll, akkor gondold át annak funkcióját újra! Mit és kit szolgál az az adott elem?

 

Mit csinálj most: rajzold fel magadnak üzleti modell térképedet (ld. alant) a 9 építőkocka alapján. Látod magad előtt vállalkozásod működésének történetét?

 

Megosztás
Termék/szolgáltatásfejlesztés titka 3.rész
Amit érdemes a legelején tisztázni: egy vállalkozás akkor lehet igazán sikeres, ha rendszeresen ügyfelei ‘szemüvegén’ keresztül tekint önmagára. A második fontos lecke: a fenntarthatóan sikeres vállalkozások kivétel nélkül leírják üzleti stratégiájukat egy üzleti terv formájában....
   2016-03-03    Vállalkozz!
Termék/szolgáltatásfejlesztés titka 2.rész
Tegnapi sorozatunkat folytatjuk, ami a termék és szolgáltatásfejlesztés titkába avat be, hogy hosszútávon működő vállalkozásodat meg tudd alapozni!
   2016-03-01    Vállalkozz!
Termék/szolgáltatásfejlesztés titka 1 rész
Amikor vállalkozásunkat megalapítottuk és elkezdtük a szolgáltatásunkat, termékünket értékesíteni, sajnos nem dőlhetünk hátra.
   2016-02-29    Vállalkozz!