Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Tippek, trükkök, tanácsok vállalkozásod sikeréhez

  •  Vállalkozz!
  • 2015-03-12 17:00:00
Vállalkozást alapítani és működtetni nem egy sétagalopp…

 

Ezt tükrözik  a KSH adatai is, melyek szerint a hazai kis- és középvállalkozások túlélési statisztikái hagynak némi kívánnivalót maguk után. Ugyanakkor a feladat korántsem lehetetlen, éppen ezért, ha van egy kiváló üzleti ötleted, akkor mindenféleképpen csak bátorítani tudunk. Ebből kifolyólag - mintegy útravalóul - most olyan tanácsokkal szeretnénk ellátni téged a kemény, ugyanakkor csodálatos utazásra, amelyeket reményeink szerint hasznosítani tudsz a jövőben.

 

Új ügyfelek szerzésére és a régiek megtartására az egyik bevett gyakorlat a különféle akciók, ajánlatok meghirdetése, ugyanakkor érdemes ezeket úgy kialakítanod, hogy segítségükkel kibővíthesd a jelenlegi üzletkörödet is. Például tegyük fel, hogy van egy ruhaboltod, és a legújabb leárazásod szerint mindenki 15%-os kedvezményt kap a férfi ruhadarabokból, aki ez mellé vásárol valamilyen női árut is. Ezzel nem csak új férfi vásárlókat nyerhetsz, de arra ösztönzöd azokat női vásárlókat, akik eddig csak maguk számára vettek holmikat, hogy lepjék meg valamivel barátjukat, férjüket, vagy gyermeküket is. Az akcióknak csak a képzelőerőd szab határt, ezért mindig gondolkodj meglepő és kreatív dolgokban!

 

Soha ne hanyagold el a márkaépítést sem! Már maga a megfelelő név kiválasztása sem egyszerű, ugyanakkor a megjelenés is sok kérdést vet fel, amelyek helyes megválaszolása „életbevágó” a későbbi sikerekben. Elég a szöveg vagy grafikai megoldás is kell? Elég egy kép, esetleg két szó a sikerhez? A válasz sokrétű, és mindig függ a vállalkozás jellegétől is. Ha válási ügyekre specializálódott ügyvédi irodát nyitottál, nem érdemes vicces rajzokkal hirdetned magad… Ugyanígy, ha gyerekekkel foglalkozol, érdemes színes képeket használnod… De függetlenül attól, hogy grafikát vagy szöveget választasz, fontos, hogy az minden megjelenési felületen –weboldal, kirakat, applikáció, névjegykártya, stb - megfelelően látványos, figyelemfelkeltő legyen.

 

Még mindig tartja magát az a téveszme, hogy a feladatok delegálása, új munkaerő felvétele a gyengeség jele vagy felesleges pénzkidobás. Ez azonban nincsen így. Emberek vagyunk, így nem teljesíthetünk mindenhol egyforma magas színvonalon. Természetes, hogy valaki nem ért az IT területhez vagy a marketinghez, ugyanakkor lényeges, hogy ezt fel- és elismerd, mert csak így lehetsz sikeres az üzleti életben. A tagadás helyett inkább a problémára koncentrálj, és ne félj kiszervezni a feladatokat vagy új embereket felvenni cégedhez, ha a felmerült kérdés természete ezt a lépést kívánja meg! De mindig figyelj arra, hogy a legmegfelelőbb emberhez kerüljenek a feladatok és a lehető legjobb személyeket alkalmazd – ehhez segítséget nyújtanak a témához kapcsolódó cikkeink, melyeket itt és itt találhatsz!

 

Sokan még mindig csak vetélytársként gondolnak a konkurenciára, holott óriási lehetőségek rejlenek a hálózatépítésben is. Érdemes ezt a kérdéskört is több szempontból megvizsgálni, hiszen a vállalkozások különbőznek, miközben a felmerülő problémák nagyrészt megegyeznek. Így egy esetleges együttműködés, üzleti kapcsolatépítés, erőforrások megosztása sokkalta több pozitív hozadékot rejt magában, mint amennyi kárt okoz. Ugyanakkor ehhez kell az a szükséges mértékű bizalom is, amely jelenleg sajnos még nincsen meg a hazai piacokon, így ne félj te megtenni az első lépéseket! Hidd el, megéri!

 

Ugyanígy érdemes energiát fektetni a marketingbe is, legyen az online vagy éppen offline. A huszonegyedik században az online jelenlét fontosságát talán már nem kell ecsetelnünk, ugyanakkor mindenféleképpen megjegyzésre szorul, hogy a blogok és közösségi médiumok világa nem szorította ki a „hagyományos marketing eszközöket” sem, amelyek - igazodva a kor követelményeihez - még mindig igen hasznosak tudnak lenni.. A különböző vásárokon történő megjelenés, egy reklám pendrive vagy bármilyen más, „ütős”, apró ajándék sokat segíthet vállalkozásod megismertetésében, forgalom generálásban.

 

Az utolsó tanácsunk pedig az, hogy a kezdeti időben lehetőleg annyi saját erőforrást használj fel vállalkozásod beindításához és üzemeltetéséhez, amennyit csak lehetséges. Ugyanis a legtöbb vállalkozás a megalapítását követő egy-két évben nem hoz annyi profitot, hogy az esetleges kölcsönöket fennakadás nélkül tudd törleszteni. Ezt sokan nem tudatosítják magukban, és a felvett hitelek törlesztő részletei egyre sötétebb felhővé gyűlnek össze a vállalkozó feje felett, és észrevétlenül egy olyan adósságspirálba taszítja a cégtulajdonost, amely képes kockáztatni az egész addig felépített életét. Éppen ezért ne félj kicsiben sem elkezdeni, mert ha okosan teszed a dolgod, képes vagy tanulni a hibáidból és felismered korlátaidat, akkor semmi nem állhat a siker útjába. Elég, ha csak a Hewlett-Packard cég múltját nézed, ami szó szerint egy garázsból lett a világ egyik legnagyobb számítástechnikai cége.

 

Miért ne lehetne a tied a következő nagy történet?!

 

Megosztás
Útmutató a feladatok delegálásához.
Vállalkozóként az egyik legfontosabb célod a hatékonyság fenntartása, illetve folyamatos növelése. Ez a leggyakrabban nem érhető el csak a feladatok átütemezésével, a prioritások megváltoztatásával, ugyanis gyorsan átcsaphatnak a fejed felett a hullámok.
   2015-02-06    Vállalkozz!
A kkv-szektor aranybánya tetején ül, és nem tud róla
A kapcsolatépítés és a megosztásos gazdaság csodákat művelhetne a kkv-k körében. A sharing economy divatszó, pedig a nagyvállalatok állítólag már húsz évvel ezelőtt éltek a gyakorlattal. Most itt az ideje, hogy a kisebbek is elsajátítsák, mert hatványozottan megéri.
   2015-01-30    Aktuális
A névválasztás művészete
A vállalkozás elnevezése elsőre egyszerű feladatnak tűnik, azonban minél inkább töprengsz a kérdésen, annál nehezebbé fog válni a tökéletes név megtalálása.
   2014-12-22    Vállalkozz!
Amikre figyelned kell a megfelelő munkaerő kiválasztásakor
A vállalkozó sohasem érheti el céljait egyedül, ugyanis egy idő után szükségszerűen szétaprózódik a figyelme és túlságosan is sok mindent kell kézben tartania ahhoz, hogy cége megfelelően prosperáljon. Így szinte törvényszerű, hogy minden sikeres vállalkozó mögött ott vannak...
   2014-11-24    Vállalkozz!