Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

A közösségi média helyes marketing stratégiája

  •  Webes varázslatok
  • 2015-07-04 12:50:00
  • Rácz-Akácosi Attila
A közösségi marketing egy hosszú távú, minden területre kiterjedő marketing stratégia része: ha valaki egyszer ráérzett az ízére és a sikerekre, az már nem tud csak úgy kiszállni belőle.

Éppen ezért nagyon alapos tervezés szükséges a közösségi marketing céljainak megfogalmazásához, döntési folyamataink előkészítéséhez.

Íme néhány ötlet:

  1. Őszinteség: Az interaktív média korszakában az interneten nem maradhat titokban a hazugság, tehát az őszinteség alapszükséglet egy kommunikációs folyamatban akkor is, ha a vásárlónak vagy az áruháznak néha kínos.
  2. Folyamatos és rendszeres megjelenés: Ha nincs elég emberi vagy anyagi erőforrásod ahhoz, hogy a közösségi oldalakon folyamatosan, aktívan jelen legyél, akkor inkább ne is vágj bele! Nincs annál kiábrándítóbb, mikor a felhasználók várják egy követni vágyott webáruház jelentkezését, és aztán nem történik semmi. Ezzel nagyon sok értékes potenciális vásárlót veszíthetsz, ráadásul az áruházzal kapcsolatos negatív vélemények egész sorozatát indíthatod el.
  3. Ne csak termékeket / szolgáltatásokat reklámozz: A folyamatos érdeklődés fenntartása elengedhetetlen, ezért szervezz szavazásokat, indíts fotópályázatokat, vagy bármit, aminek segítségével a cégeddel szembeni érdeklődést fenntarthatod.
  4. Konvertáld aktív tagokká a feliratkozóidat: Minél inkább ösztönzöd őket az aktív véleménynyilvánításra, annál jobban emlékezni fognak rád. Szinte rutinfeladattá válhat az, hogy keressék a hozzád kapcsolódó bejegyzéseket. A lájkolásokkal, megosztásokkal pár óra alatt több ezer Facebook felhasználóhoz juthat el egy vélemény, vele együtt pedig az üzeneted, linked is. Ne feledkezz meg az ösztönző erő gyakorlásáról sem, pl. egy-egy ajándékba adható kedvezményre jogosító kupon pozitívanhat az aktív felhasználókra.
  5. A Facebook oldalad a céged „magyar hangja”: A vállalkozásod, mint személy jelenik meg a Facebookon, így a beszélgetések hangvétele is ezt kell, hogy sugallja. Ezzel bizalmat és a törődés érzetét váltod ki a felhasználók felé.
  6. Facebook belső hirdetési rendszerének használata: A Facebookon viszonylag kedvező áron tudsz hirdetéseket elhelyezni. Mindenképpen érdemes kihasználni! Tapasztalatok szerint közel 100.000 forintból 3000 feliratkozót lehet szerezni. A hirdetéseket célzottan (targetáltan) lehet olyan személyeknek megjelentetni, akik csak egy bizonyos oldalt követnek, de lehet szűrni akár demográfiai adatok alapján is, hogy ki lássa hirdetéseket.

Sok sikert, jó üzleti tervezést!

Facebook oldalunk

 

Rácz-Akácosi Attila

        Web: motivator.ma

        Telefon: 06-20-277-3889       

Megosztás
Miért hirdess a LinkedIn-en?
A LinkedIn hirdetőrendszer működése a Facebook és az Adwords logikájához hasonló:
   2015-08-07    Webes varázslatok
Linkedin: mire jó és hogyan használjuk?
Sokak számára most nagy dolgot árulunk el: létezik közösségi élet a Facebookon túl is! :) Például ha cégvezetőket, felsővezetőket, döntéshozókat, üzletembereket szeretnél elérni, akkor a LinkedIn.com-on aktívan jelen kell lenned és hirdetned is szükséges!
   2015-08-06    Webes varázslatok
Most komolyan: még mindig nem mobilbarát az oldalad?
Írógéppel is készítheted a szóróanyagodat, miközben traubisodát kortyolgatsz és téli fagyit harapdálsz... Kicsit retro, amely nem feltétlenül baj, de a weboldalad legyen mobilbarát! A Google ugyanis megbüntet, ha nem tartasz lépést a fejlődéssel.
   2015-05-01    Webes varázslatok
Hogyan indíts sikeresen webáruházat?
Olyan sikeres magyar oldalakat elnézve, mint az eDigital vagy a Shopline, kinek ne jutott volna eszébe már legalább egyszer a webáruház nyitás gondolata. Aztán valószínűleg a legtöbben gyorsan el is vettették az ötletet egy „nekem ez egyedül úgyse menne”, „nincs rá pénzem”,...
   2015-04-16    Webes varázslatok