Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Hogyan blogoljunk jól? II.rész

  •  Webes varázslatok
  • 2015-01-05 09:10:00
Blogoláshoz kapcsolódó nyolcas listánk következő része.

 

5. A megfelelő hosszúság

És most jöjjön a szokásosnak mondható kérdés: „Milyen hosszú legyen a bejegyzésem?” A rövid és egyszerű válasz az, hogy olyan hosszú, mint amilyet a téma megkíván. Ugyanakkor a tapasztalat szerint egy nagyobb lélegzetű bejegyzés jobban aktivizálja a követőket, többen kommentálják, osztják meg vagy éppen beszélnek róla. Tehát amennyiben posztjaid általában 1000-1500 szavasak, akkor ezzel kapcsolatban nincsen miért aggódnod.

 

6. Belső hivatkozások

A belső linkek használata (tehát amikor egy korábbi, a témához kapcsolódó írásodat linkeled be) segíthet elmélyíteni a kapcsolatot az olvasód és a blogod közt, ráadásul profizmust is sugall. Ehhez viszont szükséges, hogy egyrészt releváns és aktuális posztodra vezessen a hivatkozás, másrészt azt se felejtsd el, hogy ezt megtehesd, megfelelő mennyiségű tartalommal kell rendelkezned. Ezenkívül a linkeddel próbáld meg minél mélyebbre vezetni olvasódat az oldaladon, tehát lehetőleg ne a főoldalra mutasson, hiszen így nagyobb esély van arra, hogy hosszabb ideig tartózkodnak az oldaladon. Körülbelül három és öt közötti belső hivatkozás a megfelelő arány, ami természetesen függ a posztod hosszától is. Ugyanakkor egy-két külső oldalra történő hivatkozást se hagyjál ki, ez ugyanis a tájékozottságodat erősíti.

 

7. Helyesírás, nyelvhelyesség

Nagyon fontos, hogy posztjaiddal a minőségre törekedj! Egy rosszul központozott, helyesírási hibáktól hemzsegő írás nemcsak az olvasás élményét rontja el, de hanyagságra és felületességre is utal. És ugye nem szeretnéd, hogy a potenciális vásárlóidban ez a kép alakuljon ki rólad? Elemi érdeked tehát, hogy a bejegyzéseid olvasmányosak legyenek, és a lehető legkevesebb elütést, grammatikai hibát tartalmazzák. Mivel emberek vagyunk, biztos, hogy fogsz nyelvtani hibát véteni az írás során, erre fel kell készülnöd. A lényeg, hogy keményen dolgozz, hogy ezek számát a lehető legkevesebbre redukáld! Hogy ezt megtehesd, érdemes a következő lépéseket betartva megírni a bejegyzésedet:

 

1.Írd le a gondolataidat! Nem kell a helyesírásodra száz százalékkal összpontosítanod, inkább a tartalomra figyelj! Legyen a posztod ebben a fázisban viszonylag rendezett és strukturált, de ennél több egyelőre nem szükséges.

2. Pihenj egy kicsit! Ideális esetben csak másnap állj neki újra, de egy pár óra is megfelelő, hogy újra friss szemmel folytathasd az írást

3. Itt az első ellenőrzés ideje! Immár kipihenten foghatsz a további szerkesztésbe, szóval tedd minél olvashatóbbá a posztodat… Itt már figyelj a helyesírási és gépelési hibákra is, azonban inkább a mondatok összekötésével, a vesszők jó elhelyezésével foglalkozz! Ha szükséges törölj egész bekezdéseket, alkoss újakat, a lényeg, hogy minél könnyedebbé, olvasmányosabbá és egybefüggővé váljon a cikked.

4. Második ellenőrzés… Itt az idő cikked véglegesítésére. Minden betűt, minden szót, minden sort ellenőrizz, hogy a posztod akár egy nyelvtan versenyben is megállja a helyét!

5. Mikor ezzel végeztél, kezd újra a négyes pontot!

 

8. Akcióra hívás!

 Már minden kész, hiszen a gondolataidat letisztult formában képernyőre vetetted, a cikked jól szerkesztett, nyelvtanilag hibátlan, stílusod remek, a belső hivatkozások elhelyezve, gyönyörű képeket találtál... Hogyan tovább? Nos, egy dolog még hiányzik, mégpedig az olvasó „tettre sarkalása”. Mit tegyen? Olvasson más cikket a témában az oldaladról? Megossza cikkedet, válaszoljon rá? Vitatkozzon veled, vagy gondolja tovább? Esetleg vásárolja meg a terméked? Ez mindegy is, a lényeg, hogy ösztönözd az olvasódat további cselekvésre, hiszen ez az utolsó lehetőséged, hogy bevond őt.

 

A „blogírás” talán az egyik legkönnyebb és legközvetlenebb forma ahhoz, hogy kapcsolatot tarts vállalkozásod iránt érdeklődőkkel. Ugyanakkor, egy blog nem attól lesz értékes, ha napi szinten jelentetsz meg írásokat, sokkal inkább kell itt is a minőségre törekedni. Mint minden másnak, ennek is vannak olyan trükkjei, amelyeket használva színvonalas írások születhetnek. Ha alkalmazod ezeket a pontokat, egyediségeddel ki fogsz tűnni a hasonló próbálkozások közül.

 

 

Megosztás
Blog marketing: hogyan ütemezd a publikálást?
Meglehetősen rendszeresen írogatok ide, mert őszintén vallom, hogy aki kapni szeretne, annak adnia is kell, és a tapasztalat azt igazolja, hogy a sikeressé váláshoz vezető út az, ha Te is sikeressé teszel másokat.
   2015-07-15    Webes varázslatok
A hatékony közösségi marketing titka: integrálj, integrálj, integrálj!
Rengeteget olvashattál már itt is és máshol is a Facebook-ról, Instagram-ról, Tumblr-ről, Twitterről, Linkedin-ről, Pinterest-ről is, így talán észrevetted, hogy a hatékony közösségi stratégiához ezek az oldalak külön-külön nem elegendőek.
   2015-07-02    Webes varázslatok
Hogyan írjunk blog bejegyzést harminc perc alatt?
A cím némileg félrevezető, hiszen a korábbi cikkeinkből is látszik, egy színvonalas íráshoz sok mindenre oda kell figyelnünk. Ugyanakkor van néhány olyan trükk, mellyel a folyamatot racionalizálhatjuk, így spórolva magunknak időt.
   2015-01-12    Webes varázslatok
Hogyan blogoljunk jól?
A tartalommarketing lényege, hogy olyan szabadon elérhető tartalmat hozzunk létre és osszunk meg, amely segítségével a potenciális ügyfelekből vásárlókat, majd később visszatérő vevőket generáljunk. Ezek az információk legtöbbször az általunk kínált szolgáltatásokhoz kapcsolódnak,...
   2014-12-27    Webes varázslatok