Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

A hatékony közösségi marketing titka: integrálj, integrálj, integrálj!

  •  Webes varázslatok
  • 2015-07-02 16:55:00
  • Rácz-Akácosi Attila
Rengeteget olvashattál már itt is és máshol is a Facebook-ról, Instagram-ról, Tumblr-ről, Twitterről, Linkedin-ről, Pinterest-ről is, így talán észrevetted, hogy a hatékony közösségi stratégiához ezek az oldalak külön-külön nem elegendőek.

Ezeket együtt, egymásba integrálva érdemes használni, illetve egy marketing-mixen belül a hosszú távú stratégiai vonalvezetés épp úgy szükséges, mint a rövid távú, gyors reakciók a világ történéseire. 

A közösségi média marketing stratégiája alapvetően két típusra különíthető:

  1. A hosszú távú célok eléréséért folytatott széles körű, állandó kampány.
  2. Időszakos reklámok és megosztások, melyekkel adott rajongótípusokat akarsz elérni.

A folyamatos széles körű kampányhoz ezeket kell rendszeresen elvégezned:

Ez a tevékenység nem jár azonnali haszonnal, viszont remekül építi a szakmai hírnevedet, ismertté teszi a vállalkozásod nevét.

Ha ez működik, és egy Téged kedvelő és követő alap rajongótábort szerzel, akkor kipróbálhatod, hogy milyen típusú kampányokkal konvertálhatod át őket vásárlóvá vagy ügyfelekké... Mivel az interneten mindent mérhetsz, így az eredményekről pontos képet fogsz kapni.

A kampány során végig figyelj az integrációra, és ahogy a bevezetésben is áll, nem elég egyetlen csatornát használni! A tevékenységeket a lehető leginkább hangold össze (előre megtervezve), hogy a tartalmaidat minél többen megosszák a Facebook-on, Twitteren, vagy éppen a LinkedIn-en, ha azt is használod.

A lehetőségek száma végtelen!

Gyakorlatai példák a kommunikáció összekapcsolására:

  • A Twitterre kiposztolt üzeneteidet a Facebook oldalad egyik menüpontjában megjeleníted.
  • A Facebookra kiírt üzeneteid első 140 karakterért behúzod a Twitter oldaladra.
  • A céges/személyes/szakértői blogod bejegyzéseit a LinkedIn-en is megjelenteted automatikusan.
  • A Scribd-re,  SlideShare-re feltöltött szakmai írásaidat, elemzéseidet, bemutatóidat is megosztod a LinkedIn-en.
  • A blogod bejegyzéseit megpróbálod minél több követődhöz eljuttatni a megosztásokkal (a megosztás gombokat ne felejtsd el a weboldaladba is beilleszteni).
  • Ha új videót teszel fel a Youtube-ra, vagy a Vimeo-ra, azt is oszd meg a Facebook-on, LinkedIn-en is.
  • A blogodba feltöltött képeket pinneled.
  • stb.

A lehetőségek száma végtelen, hiszen a fenti listában csak pár közösségi oldal szerepel. Ha több oldalon is jelen vagy, még hatékonyabb megoldásokat állíthatsz össze.

És ha hasznos volt a poszt, oszd meg másokkal is – nyomj egy lájkot!

Rácz-Akácosi Attila

Web: motivator.ma

Telefon: 06-20-277-3889       

Megosztás
3 nyomós ok, hogy hálát mondj a rajongóidnak
Az ügyfelek közösségi médián keresztüli támogatása nem csak szép gesztus, hanem nagyon jó word-of-mouth marketing lehetőség. Ha sok Twitter, Facebook követőd van, egy egyszerű “köszönöm” sok helyre eljuthat
   2015-07-03    Webes varázslatok
Hogyan közelítsünk az egyes közösségi médiumokhoz
A huszonegyedik században a közösségi médiumok minden marketing stratégiai terv alapjai. Tegyük azonban gyorsan hozzá, hogy nem véletlenül, hiszen a közel 1,5 milliárd felhasználó ilyen szerepkörre is predesztinálja őket.
   2015-02-12    Webes varázslatok
Hogyan blogoljunk jól? II.rész
Blogoláshoz kapcsolódó nyolcas listánk következő része.         
   2015-01-05    Webes varázslatok
Hogyan blogoljunk jól?
A tartalommarketing lényege, hogy olyan szabadon elérhető tartalmat hozzunk létre és osszunk meg, amely segítségével a potenciális ügyfelekből vásárlókat, majd később visszatérő vevőket generáljunk. Ezek az információk legtöbbször az általunk kínált szolgáltatásokhoz kapcsolódnak,...
   2014-12-27    Webes varázslatok
A vállalkozásokhoz köthető legnagyobb közösségi média mítoszok
A közösségi portálok „mindent átható” jelenléte megváltoztatta életünket, ennek ellenére továbbra is számtalan tévhit él velük kapcsolatban.
   2014-12-04    Webes varázslatok