Hogyan blogoljunk jól?
Ennek egyik módja a „blogolás”, mely során újabb és újabb bejegyzéseket generálunk. Ugyanakkor a tartalommarketing lényegét nem az információ mennyisége, hanem sokkal inkább annak minősége jelenti, így amennyiben blogolsz, és szeretnéd annak színvonalát emelni, mindenféleképpen olvasd át (és használd) a következő nyolc pontból álló listánkat.
1. A posztjaidnak mindig legyen célja
Ha figyelmesen olvasod a blogokat, akkor észreveheted, hogy legtöbbjüknek nincs igazi mondanivalója, nincsen egy olyan cél, amelyre kifuthat az egész írás, miközben épp ez lenne a feladata. Amennyiben a posztodnak van egy meghatározott eredménye, azzal egyfajta kapaszkodót adsz az olvasóidnak, így könnyebben visszaemlékeznek az írásodra, hajlamosabbak megosztani, kommentelni, foglalkozni vele. Ráadásul, amennyiben tudatában vagy a mondanivalód lényegének, akkor sokkal egyszerűbben tudod a céged számára fontos kulcsszavakat is használni.
2. Szerkezet
Az első ponthoz kapcsolódva, talán az egyik legfontosabb szempont az, hogy a posztod könnyen áttekinthető, jól megszerkesztett legyen! Lehetnek akármennyire értékesek a gondolataid, hogy ezeket átadhasd szükség van a rendszerezésre, különben írásod nem több, mint mondatok kesze-kuszasága.
Egy megfelelően felépített cikk három igen egyszerű pontból áll:
- Bevezetés (Például leírhatod, hogy milyen apropóból írsz, felvezeted a témát)
- Tárgyalás (A posztod lényegi tartalma, itt fejted ki gondolataidat)
- Befejezés (Lezárás, a végső konkluzió helye)
Természetesen nem kell mindegyik bejegyzésednél ezt a rendszert használnod, hiszen ha a téma megkívánja, nyugodtan el lehet ettől térni. Ugyanakkor mindig törekedj arra, hogy könnyen olvasható legyen, bontsd írásod bekezdésekre, és ha hosszabb posztot írsz, érdemes lehet akár a bekezdések közt egy sort is kihagyni.
3. Használj képeket
Természetesen az írott tartalom a legfontosabb, de egy megfelelően kiválasztott kép elengedhetetlenül fontos egy jó minőségű blog bejegyzéshez. A szöveg által nyílik meg a lehetőség, hogy rátaláljanak az oldaladra, azonban egy jó kép segít ott tartani az olvasót. Egy releváns fotó nem csak a szemet gyönyörködteti, de a mondanivalódat is erősíti.
4. Egyediség
Minden egyes embernek más és más a világszemlélete. Neked is meg kell találnod a sajátod, hiszen csak így tudsz létrehozni egyedi dolgokat! Hidd el, az embereket ez érdekli, és ha csak másolsz valaki mást, olvasóid hamar el fognak pártolni tőled.
A cikket folytatjuk...
Sokat írtam már arról, hogyan kell egy blogot “felfuttatni”, milyen haszna van, hogy hoz vevőket, ügyfeleket, webshopokba sokkal több vásárlót. Mivel ezek működő megoldások, ezért szeretek én is blogolni.
Blogolsz? Híroldalt üzemeltetsz? Profitálni szeretnél belőle? Akkor úgy is kell gondolkodnod. Ez nem lehet nyűg, vagy kötelező robotmunka. A sikerhez az kell, hogy élvezd a cikkírást, és akkor az olvasó is élvezni fogja a cikkeket.
Ha blogot vezetsz, biztosan szembesültél már azzal, hogy néha túl sok időt vesz el az írás: nincs témád, nincs ihleted, csak kínlódsz a billentyűzet felett. Ha gyakran vagy így, akkor ezt a cikket könyvjelzőzd be, mert sokszor lesz hasznodra az alábbi tanácsok miatt!
A címbeli kérdést nagyon sokszor feltesszük magunknak, miközben meredten nézzük az üres képernyőt azon merengve, hogyan töltsük ki azt a karakterek olyan speciális sorrendbe rakásával, ami végül egy értelmes blogbejegyzést ad ki.
Bloglni jó móka, de nem annyira egyszerű, mint amire elsőként gondolnánk. Néha órákon át ülsz úgy, hogy még egy sort sem írtál? Segítünk!
Meglehetősen rendszeresen írogatok ide, mert őszintén vallom, hogy aki kapni szeretne, annak adnia is kell, és a tapasztalat azt igazolja, hogy a sikeressé váláshoz vezető út az, ha Te is sikeressé teszel másokat.
Rengeteget olvashattál már itt is és máshol is a Facebook-ról, Instagram-ról, Tumblr-ről, Twitterről, Linkedin-ről, Pinterest-ről is, így talán észrevetted, hogy a hatékony közösségi stratégiához ezek az oldalak külön-külön nem elegendőek.
Egy cég számára ma már nem csak egy saját honlap felépítése és menedzselése megkerülhetetlen, hanem a közösségi portálokon való jelenlét is. Ez főként a Facebook esetében igaz, lévén “aki nincs fent a Facebookon, az tulajdonképpen már nem is létezik”.
Vállalkozóként a kapcsolatok kialakítása legalább ugyanolyan fontos, mint az eladás, éppen ezért sokszor érdemesebb az előbbit preferálni még annak ellenére is, ha esetleg ez miatt bevételtől esel el. Ugyanis soha nem tudhatod, hogy egy gyümölcsöző kapcsolat mikor hoz egy újabb üzleti...
A cím némileg félrevezető, hiszen a korábbi cikkeinkből is látszik, egy színvonalas íráshoz sok mindenre oda kell figyelnünk. Ugyanakkor van néhány olyan trükk, mellyel a folyamatot racionalizálhatjuk, így spórolva magunknak időt.
Blogoláshoz kapcsolódó nyolcas listánk következő része.